Kanin iFokus

Kanin

Etikett: beteende-hälsa-och-skötsel
Läst 1935 ggr
Gurragg
0

Vad tycker ni man ska göra?

Jag har en lejonhuvad kaninhona som vart övergiven i skogen i vintras, vi hittade henne i vägkanten smutsig och kall. Tog hand om henne och hon fick en kull med ungar och jag behöll den ena ungen. Hursomhelst har hon _hela_ tiden varit superaggresiv och jag tycker det verkar som att hon har någon störning i hjärnan, jag antar att hon har blivit vanskött innan och har kvar detta beteende, jag har hon och hennes dotter inomhus i en bur på 150 lång, 70 bred o 50 hög, men hon morrar, rivs och bitts alltid när man ska ta henne, hennes unge som jag behöll är hur snäll och go medans hon är raka motsatsen. Jag har eventuella planer på att ha henne som utekanin och den abndra inne, så hon ska slippa så mycket mänsklig kontakt. Vad tycker ni? Skulle man låta henne somna in, eller försöka med lite fler alternativ. Hon är annars ganska trygg i sig själv när jag har henne utanför buren med mig. Då kan hon lägga sig ner precis bredvid henne, jag har lite svårt att bestämma mig då hon ändå är pigg och så, men hon verkar bli väldigt stressad av detta också, vilket jag inte gillar. När man t.ex. ska ta upp henne så andas hon väldigt häftigt.

[Emmla]
0

hmm… avliva tycker jag inte att du ska göra, har själv en kanin som inte tycker så mycket om människor, hon är dock inte arg utan mest rädd, du kan kanske försöka få henne att förknippa att du tar upp henne i famnen med godis?

Gurragg
0

Hon tar ingenting från mig.

emms
0

Verkar som om hon bara vaktar reviret? Finns många honor som gör det :P

Vet dock inte hur man ska hjälpa det beteendet :P

Emma

Gurragg
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Såhär ser hon ut ^^

Gurragg
0

Nä hon är alltid sån aggresiv… :(

[PinguLikesMusic]
0

Testa att kastrera henne, jag hade en väldigt revir vaktande hona och jag tyckte faktiskt att de hjälpte lite.

alwiz
0

Att kastrera henne kanske vore ett alternativ?

Gurragg
0

Men jag tror inte det har med revir att göra, hon är lxm så var hon än är. Även om hon aldrig varit där innan…

[PinguLikesMusic]
0

hmmm… blir du rädd när hon gör så? Jag är ganska säker på att kaniner känner när man blir rädd och lixom tar över :P min första kanin var som sagt agressiv men lungnade ner sig när jag inte var så rädd. Hon lugnade ner sig när man la handen på hennes huvud. Min syster därmot var rädd för henne ganska länge xD Och då var hon också "elakare"mot henne.

Gurragg
0

Nja… nä inte nu länmgre utan jag tar tag i henne runt nacken med en hand och en runt kroppen och trycker ner henne lite så jag får bättre grepp och sen kan jag ta henne. Men visst, ibland rycker jag undan handen.

[PinguLikesMusic]
0

Min kanin hoppade alltid fram lixom attackerade, men hon bet aldrig. Ger du kaninen några grönsaker? Ge fram de till henne istället så hon äter ur din hand. de kommer säkert funka :)

Gurragg
0

Jadå hon brukar få grönsaker, hon hoppar fram och river en med framtassarna och om man inte aktar dem så biter hon. Jag ger henne dem från handen men hon verkar inte bli snällare för det :P

chris65
0

Tycker inte du ska avliva henne bara för att hon är aggressiv. Låter lite som min hane Nino som också är en hittekanin. Han är kastrerad men han är fortfarande ilsken..haha. Men jag ser det som hans personlighet, alla kaniner är olika. Han kan morra och hoppa fram och rivas när man ska ta upp honom och han vill verkligen inte att man bär på honom. Men jag kan sätta mig ner bredvid  och klappa honom och det kan han njuta av en stund. Han är som sagt ingen kelgris men jag låter honom vara som han är.

Lycka till.

[aammE]
0

Jag har varit i precis samma situation som du, men jag tänkte att det ska vara roligt att ha kanin, det är inte roligt när de är aggressiva och bits. Du har ju ingen aning om vad hon har varit med om tidigare, hon kanske är jätterädd? Eller till och med har ont? Då är det inte speciellt trevligt för henne heller och hon är knappast lycklig när hon måste vara på helspänn hela tiden. Om du känner att du har gjort allt du kunnat för henne och inte ser någon förbättring är nog det bästa att låta henne somna in. Man lider inte av att vara död.

Hoppas att det går bra för dig.

Valkyrie
0

Tycker du ska fortsätta med henne och inte avliva.
Jag tycker du ska testa kastrera henne och låta henne vara lös mycket när du är hemma. Låt henne vara för sig själv första tiden utan att du bär henne och börja om med all hantering.
Själv skulle jag absolut kastrera henne och då kan hon inte heller få canser.
Hur tar du upp henne? Det låter som att hon blir stressad av hantering och hon var säkert van vid mer utrymme då hon kanske bott ute själv ett tag.
Att flytta ut henne tror jag inte är något alternativ då hon nog kommer bli skygg och bara för att den bor ute måste den ha lika mycket männsklig kontakt ändå.
Men om du har en stor betesbur kan du ju ha henne där på sommaren och börja träna i sele och aktivera henne mer när hon kan lita på dig.
Annars om inget funkar så är väl det bästa sättet att avliva men jag tycker absolut du ska testa kastreringen innan!
Hon är otroligt fin och lycka till :)

/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
       Rest in peace Valkyrie!

Zvintos
0

Jag personligen har lite blandade meningar när det gäller aggressiva/ilskna kaniner.
Vaktning av revir (enbart utfall) kan jag stå ut med, även om det inte är något jag egentligen vill ha hos en kanin.
En kanin som däremot hugger efter en och är allmänt ilsk, hade jag nog faktiskt funderat på att låta den somna in.
En kanin som hela tiden går runt och är ilsk, försöker attackera allt och alla, kan inte må bra heller.

Men sen beror det lite på vilken typ av aggression det är fråga om.
Ren aggression, aggression pga osäkerhet, pga för mycket hormoner etc.

#15: Nog kan en kastrerad hona få cancer.
Bara inte just cancer som har med fortplantningsorganen att göra, dvs äggstockscancer, livmodercancer.

Valkyrie
0

16# Jag menade då livmoderna och fotplantningsorganen men glömde skriva det :)

Rest in peace Valkyrie!

poesi
0

Jag säger som NinniH. :)

Jag har själv en hona här hemma, som första gången anföll och bet mig i handen för cirka ett år sedan. Då bodde hon ute men jag tog in henne & har försökt så mkt som möjligt med henne men i princip inget har hjälpt. Eller, hon slutade anfalla ett tag, men var väldigt osäker när man höll i henne osv. och ville helst bara vara för sig själv/med sin burkompis. Men det har funkat bra, just eftersom hon inte har anfallit en. Nu för några månader sedan gjorde hon det igen, och så har det fortsatt. Hon har även försökt hugga min sambo.
Jag har vägt för- & nackdelar & jag har kommit fram till beslutet att avliva henne. Jag känner för det första att man inte kan ha en kanin man är rädd för (dock har hon huggit när man inte har varit rädd också, så jag tror inte att det är därför hon hugger och är aggressiv) & för det andra så tror jag inte att hon heller mår speciellt bra då hon beter sig som hon gör. Har just nu 6 kaniner här hemma men vi har haft ca. 10 st & det känns inte som att en frisk kanin har det betéendet.

Du kan ju testa att jobba mer med henne & kanske går det över, annars skulle iaf jag har tagit bort henne. Som någon annan här i tråden skrev, kaninen lider inte av att vara död.
Även om det är ett väldigt tråkigt beslut att ta.

TheMe
0

Något som ingen här tagit upp är ju att din kaninhona faktiskt kan vara sjuk eller skadad och att det är därför hon beteér sig som hon gör.

Många honor får canser eller inflammationer i livmodern så om jag var du hade jag absolut låtit kastrera henne. Kastrering hjälper humöret och är hon sjuk på något vis så borde det visa sig då de öppnar henne.

Har själv en hittekanin som vid kastrering visade sig ha en hemskt inflammerad livmoder. Hon var i perioder väldigt sur och tom aggressiv som din en period. Nu är hon värsta goskaninen! Glad

"You can not change the world by adopting an animal,
but you can change the world for that animal"

[Emmla]
0

#19 det verkar rimligt tycker jag

Gurragg
0

Ja hon har ju varit parad också så… kan ju faktist tänka mig att kastrera både henne och den andra, jag brukar ju ha dem lösa i tgrädgården och det finns risk för andra kaniner som smitit… Ska ta och diskutera detta lite med min pappa. :)

Linnet
0

Jag tycker nog att det är bäst att avliva hanne om hon är aggresiv hela tiden. Det är inte kul med en aggresiv kanin som man är rädd för. Har ahft en aggresiv liten hermelinhona, men hon var jättemysig utanför buren, bara vaktade reviret, men jag tyckte det var jobbigt nog. Hon mår säkert inte bra själv heller.

Valkyrie
0

Tycker du absolut ska testa men kastreringen vet jag inte riktigt. Det kan ju vara bortkastade pengar lika gärna som det kan vara riktigt lyckat. Skulle vara bra om man fick höra några som haft aggresiva som sedan kastrerats.

Rest in peace Valkyrie!

Gurragg
0

Dock har jag inte dem försäkrade utan lägger av pengar varje månad så det skulle inte vara så farligt. Sen har vi lite kontakter inom veterinärer som brukar fixa sånt lite billigare.

Valkyrie
0

24# Då tycker jag absolut du bör försöka, hon kanske har inflamerad livmoder som gör ont och irriterar. Jag tycker absolut du borde ge henne en chans :')

Rest in peace Valkyrie!

Gurragg
0

Jo, hon behöver verkligen några chanser. Ska snacka med pappa om det på fredag när jag ska till honom :)

Emelie
0

Jag skulle avlivat. Har själv som du vet en väldigt agressiv hane som skall avlivas. Man vill så gärna dra ut på det, för att se om det blir bättre, men jag tror inte det är någon ide.

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

ew
0

avliva en KANIN för att den är agressiv?? Varför? Det är inte så att nån kommer bli skadad, du då isf:P Kolla med veterinär så att hon inte har ont nånstans, brukar vara en anledning till att djur är rädda och agressiva. Låt henne få ha ett bra liv! Med tanke på vad hon varit med om innan så kan hon väl få vara lite arg på folk? ;) Jag skulle haft henne i en stor bur ute ja! Låta henne äta å må gott :) Alla kan inte älska folk :P

emms
0

#28 Fast kaniner mår ju inte bra av att vara arg och kanske rädd hela tiden. Även om hon får en stor bur kommer hon inte kunna undgå hantering av människor.

Och det blir väldigt stressande med.

Emma

ew
0

Men man kan ju undvika å pilla med dom i onödan. Nog kommer hon klara av den hantering som krävs! Tycker det är synd å avliva friska, pigga djur.. För att dom inte är så sociala som vi vill.

emms
0

#30 Klorna, vaccination, när dom blir sjuka? Och eftersom hon är lejonhuvad så behöver hon pälsvård. Det blir mycket hantering.

Tycker också det är synd, men jag tycker inte att någon ska gå omkring arg och rädd hela tiden.

Emma

Zvintos
0

#30: Fast ett riktigt aggressivt djur är inte friskt.
Anser du detsamma om en aggressiv hund eller katt som hugger vilt omkring sig?
För mig är det detsamma.
Ett djur som beter sig på det viset är inte friskt, och finns det inga bakomliggande botbara sjukdomar anser jag det bästa är om djuret får somna in.

PrinzeZz
0

Säger som någon annan redan nämnt i tråden, det ska vara kul att ha kanin.

Det ska inte på något sätt vara en börda.
Jag tycker det låter som att din kanin mår dåligt, en kanin som hela tiden är isken och aggressiv kan inte må bra.

Själv skulle jag aldrig våga omplacera en sådan kanin heller, det är ingen stor chans att det kommer funka.

Själv skulle jag kanske fråga uppfödaren om den vill köpa tillbaka kaninen först, beror på vem jag köpt kaninen av (för vissa av mina kaniner ska inte tillbaka till uppfödaren what so ever).

Vill inte uppfödaren köpa tillbaka kaninen så skulle den nog få vandra vidare.

En kanin som är frisk Fysiskt men mår dåligt Psykiskt är ofta värre än tvärtom.

Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010 Måne 
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |

Henwen
0

Anser att många av de som säger att det är fel att avliva inte riktigt upplevt hur det är att ha en riktigt aggresiv kanin, hade tidgare en hona som jag inte fick peta på utan att hon högg, hennes smeknamn blev godzilla och hon fick somna in, vilket jag ansåg var bäst för henne också då hon inte mådde bra av att sitta i en bur och sura, hon kunde inte gå ut i beteshagarna lika ofta som de andra kaninerna eftersom man inte kunte ta ut kaninen.

Håller med #32, hade det varit en hund eller katt hade inte folk tvekat.

Gör det som känns bäst för dig och tänk inte på vad andra säger.

teddybaby
0

Du själv är nog den som vet vad som bör göras, det är bara du som vet exakt hur hon är och beter sig. Jag skulle avliva min kanin om hon/han var väldigt aggressiv och hade det som "grundbeteende". Det säger jag met ett gott samvete.

Det finns alltid en anledning till att en kanin beter sig så, och det Kan ju vara så att hon har ont eller mår dåligt. Hur som helst så låter det inte som ett skäligt liv att ständigt fräsa och göra utfall på andra i sin omgivning.Obestämd

[aammE]
0

#28 Man kan visst bli skadad. Hade en jätteagressiv harkorsning som bet mig jättedjupt i handleden(bland annat), blod över allt.

Valkyrie
0

33# Hon är upphittad! Sedan tror inte jag omplacering skulle gå bra då
det blir jobbigt med flytt också.

Men kastrera skulle jag ha gjort… men det beror på hur aggresiv hon är.
Har du ingen film på allt?

Vad gör hon när du klappar?
Vad gör hon när du sätter ner handen i buren?
Vad gör hon när du ska bära henne?
Vad gör hon när du ska ha henne i sele?
Vad gör hon när hon är lös?

Har du bild på hennes bur?

Rest in peace Valkyrie!

pigelina
0

#37 Det går inte att kastera en kanin som är aggressiv, (om man vill ha ett bra resultat, dvs få den lugn)Är den riktigt aggressiv sitter det i huvudet och den kommer må dåligt rästen av livet, det tar vörkligen på kraffterna att vara arg och sur hela tiden(haha det vet jag (a) )

Därimot om det skulle vara rivirinstingt som det inte låter som enligt ts beskrivningar, ts säjer att hon är aggressiv jämt nästan, så hjälper kanske kastrering men inte mot det jag beskrev ovan…

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

DEMNJA
0

#28 Precis som aammE säger så kan man absolut bli ordentligt skadad själv av en bitande kanin. Vill det sig riktigt illa kan man permanent skada nerver och annnat i handen/fingrarna. Fattar inte att vissa tar så lätt på bitande kaniner, det är för mig ingenting som är okey.

Jag tycker precis som flera andra här att det ska vara roligt OCH tryggt att ha kanin och en kanin som bara är arg och rädd hela tiden kan inte må bra. Låta en sån kanin leva ett helt liv så tycker jag inte är riktigt rätt mot kaninen, då är det bra mycket lindrigare att få somna in, de lider som sagt var inte av att vara död, men de kan helt klart lida mycket av att "få ett så bra liv som möjligt" med så lite hantering som det bara går av människor. Man måste trots allt hantera en kanin. Klor ska klippas, päls ska borstas, tänder ska kollas (hur gör man det på en bitande kanin?!) osv. De behöver få komma ur buren och rastas.

Även om det är ett svårt beslut att ta så måste man ibland våga inse att avlivning också kan vara för kaninens bästa.

Hälsningar Anna

Medarbetare på Jättekanin ifokus

Rosågårdens kaniner

Emelie
0

#28 Och för att förtydliga en sak så MÅR INTE en aggressiv kanin bra på grund av stressen som tär på den inombords. Tänk att denna kanin faktiskt aldrig kan koppla av och slappna av i musklerna, utan hela tiden så fort den hör något så blir den stressad i hela kroppen. Och man vet ju själv hur det känns att vara stressad en hel dag i rad. lägg till då att en kanin är MYCKET mindre stresstålig än vad vi människor är och alltså tar stryk mycket snabbare än vi gör.

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

Valkyrie
0

38# Ja men det kan ju också vara tonåren, det vet man ju aldrig men jag tycker ändå att om man kan så ska man försöka kastrera och förhoppningsvis blir lugnare och hon kanske vill ha sällskap.

Rest in peace Valkyrie!

pigelina
0

#41 jag har ingen aning om hur gammal kaninen är men, tånårskaniner är inte aggressiva, dom är "trottsiga" bitts och har sej för dom vet inte hur dom ska bete sej ennu, det går ju över innan eller precis efteråt dom fyllt 1 år ungifär.

Det står att hon redan bor med sin dotter i en 150 cm bur imonhus i första inlägget, så sällskap är det inte;), kaniner är inte beroende av andra kaniner och kan man ska man undvika att ha kaniner tillsammans tycker jag, OM dom inte bor i en box eller större
Kaniner är vana att ha egna revir och inte naturligt för dom att bo soppas nära varandra, dygnet runt, men jag vet ju jsälvklart att vissa kaniner trivs jätte bra tillsammans :) har själv haft kaniner tillsammans,

// Hanna

Valkyrie
0

42# Tonåringar kan vara aggresiva, vet många som haft det problemet men oftast är de lite trottsiga. Men nu vet vi ju inte hur han menar med aggresiv för det kan ju vara för de att han är bitsk ;)
Oj jag glömde att hon har sällskap. Tänkte bara om hon skulle trivas bättre med sällskap.

Men ang buren tänkte jag på om hon har mycket aktivering.

Har du sitthylla?
bo som hon kan gå in i?
Leksaker?

Rest in peace Valkyrie!

pigelina
0

#43 jag har träffat en riktigt aggressiv kanin, hos en uppfödare, den bet min lillebror i fingret för ingenting, det blev ett ljupt sår så det fick sys, den kaninen hade nog fått en tumör eller ngt och blev helt konstig, uppfödaren sa att den hade varit snäll dagen innan, han avlivade den hanen sen när vi gått.

Och så finns ju tånårskaninerna, dom bitts nyps, vist kan dom bita hårt och anfalla men vad jag vart med om endast i sin egna bur utanför är dom jätte snälla, vist kan man få några smånyp, men då får man tänka att det kommer gå över;)
alla mina kaniner som ska fylla eller nyss fyllt1 år är jätte mysiga nu:)

// Hanna

Valkyrie
0

Om jag tänker rätt så har väl honan varit snäll utanför buren eller har jag läst konstigt?

Rest in peace Valkyrie!

TezzieMedE
0

#45 läs #8 så skriver h*n att den är aggressiv utanför buren ocskå

chris65
0

Tycker du ska ge kaninen en chans och prova lite olika alternativ.

Du skriver ju själv att hon verkar trygg i sig själv när du har henne utanför buren. Vissa djur behöver mer utrymme. Jag fick själv ungar i julas och har behållt nga stycken. Jag skulle aldrig kunna ha dem instängda i en bur tillsammans även fast det är honor. Nu när de är könsmogna funkar det inte. Så jag låter dem gå fritt i ett litet förrådsrum som vi har här hemma. Det går bra än så länge. Fast det är ju ingen garanti att systrarna kommer att förbli vänner när de är äldre men då får jag prova andra lösningar.

Kastrering skulle jag definitivt testat. TheMe hade ju en hona som var svår att hantera innan hon blev kastrerad och nu är hon from som ett lamm.Glad

Kan du låta henne vara frigående i ditt rum? Kan ju vara så att hon behöver mer space. Har läst om kaniner som blivit helt annorlunda när de slapp sitta i bur. Min åsikt är att kaniner ska vara frigående så mycket som möjligt.

Har ju som sagt var en hane som är lite ilsk också så jag förstår dig på ett sätt, man vill ju att kaninen ska vara harmonisk och må bra. Men jag anser ändå att kaniner har olika personlighet och vissa är kanske inte så sällskapliga och sociala som vi önskar. Det är inte vi människor alltid heller.

Gurragg
0

#28 Jag har inte henne i bur när hon är ute. Jag har henne lös.

#30 Jag har inget speciellt behov att hon ska vara social, men jag vill gärna kunna lyfta ur henne ur buren utan att behöva hålla fast henne väldigt hårt och riskera att bli biten.

#33 Jag ska absolut inte sälja henne, det kommer jag aldrig göra. Hon är såpass krävande att någon jag inte litar på antagligen skulle tröttnat på henne.

#34 Jo jag vet… Men jag har jättesvårt att bestämma mig. Jag gillar ju henne trots att hon är som hon är.

#35 Ja det finns ju en risk att hon har ont, då tycker jag faktist att jag ska åka in med henne på en undersökning innan jag skulle avlivat henne.

#37 Jo! Jag har en film på hur hon är när jag klappar henne, har dock stängt in henne så man kan se för annars hade hon stuckit iväg. Ska lägga in den snart här!

#42 Men hon och hennes unge trivs bra, dem brukar sova tillsamans och putsar varandra osv :)

#43 Hus har hon, taket är helt platt och där brukar dem vara, dem har en gren i buren, bajslåda, vatten, matskålar.

#47 Men det går bra med dem tillsamans, kan tyvärr inte det då jag är varannan vecka + att dem ska bo ute nu snart :)

Gurragg
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Såhär låter hon alltid när man klappar henne!

Valkyrie
0

49# Oj det lät verkligen inte bra…

Rest in peace Valkyrie!

Frida-B
0

Det är svårt att säga till dig vad du ska göra eftersom att jag inte har träffat kaninen, men jag skulle nog ha gått till veterinären med henne och kollat så att hon inte har ont någonstans.

[aammE]
0

#49 Oj, hon är nästan som harkorsningen jag hade. Tycker verkligen inte att det är rätt att ha kvar henne om hon är sådär. :/

Men jag förstår att det är ett jättejobbigt beslut som man måste tänka på ett tag.

DEMNJA
0

#49 Det där skulle jag ta som en ordentlig varning! Ser dessutom ut som att hon hugger i luften alldeles i slutet av filmen… Hon verkar långt ifrån tillfreds!

Hälsningar Anna

Medarbetare på Jättekanin ifokus

Rosågårdens kaniner

Henwen
0

Ger dig mycke kredd över att du inte backar utan vågar klappa utan att rycka undan handen, vilket också visar att det inte handlar om att hon känner att du är rädd eller nå

Gurragg
0

#53 Jodå, så gör hon oftast, brukar ju ibland hugga fast jag inte ens rör henne.

#54 Hehe tackar :P Nej men man börjar ju vänja sig…

Gurragg
0

Hennes utseende är ju inte precis något man blir rädd för, men alla mina kompisar inklusive pappa vågar inte röra henne, hon bet ju pappa en gång ganska rejält…

teddybaby
0

usch, mår dåligt för hennes skull när jag ser videon. Jag skulle absolut avliva henne om jag var du. Gråter

ew
0

# 32 Tycker att de är bra nog stor skillnad på en agressiv hund å en agressiv kanin!!

Har själv två kaniner ( övertog dom för 3 månadersen) som inte är speciellt sällskapliga. Den ena skriker å biter efter en när man ska ta henne, båda är rädda och vill helst vara ifred. Har ännu inte blive bättre med det trots att vi håller på med dom i stort sett dagligen. Den ena blev bättre när vi byggde en större bur åt dom ute, då kan hon komma fram till en när man är i buren (om man inte visar att man vill ha nån kontakt med henne) Klart dom blir stressade när man försöker få tag på dom osv men liksom inte så att jag tycker att dom lider, ja dom lider väl nån minut då isf men jag skulle aldrig avliva dom för det. MEN nu påstar ja inte att man kan ens jämnföra mina med den här agressiva kaninen, menar bara att den stress dom är med om är inget ja ens tror att dom mår dåligt över, dom är ju inte livrädda hela dagarna liksom, de tror ja inte den agressiva är heller. Men vill hon inte ha kaninen så är de ju bara att avliva. Men det handlar väl mest om att hon själv tycker att det är tråkigt å jobbigt att det inte funkar, vilket ja kan förstå om man vill ha en kanin att kela med. 

Nu ska ja inte lägga mig i nå mer säger kort så här: Jag skulle inte avliva, men gör som du känner är bäst för er!

ew
0

Hehe måste skriva igen nu när ja har kollat på filmen, så där låter min ena med, fast värre ibland. Blir tyst när man har lyft upp henne. Kanske är lika bra ja avlivar å då alltså…Eller så kan din få flytta hit, till en jämnlike Flört  kan dom skutta runt i minas stora bur å sura. ( måste väl skriva att ja vet att man inte kan ha vilka kaniner som helst med varann, det var ett skämt.. annas får ja väl höra.. )

Valkyrie
0

Otroligt jobbigt det måste vara för dig nu :( hoppas allting löser sig men jag tycker du bör ge henne en till chans ändå.
*styrkekram*

Rest in peace Valkyrie!

Linnet
0

#49 Det där ljudet tycker inte jag låter som ett aggresivt ljud, jag tycker att det låter som att hon är rädd. En kanin som är reviraggresiv, har ett helt annat morrande ljud och attackerar när man sätter ner handen. Ibland har nån av mina honor låtit precis så där, när jag satt dom med hane och dom inte har varit parningsvilliga.

LucyLove
0

Sådär lät min hona i nästan mer än ett halvår eller kanske t.o.m ett år! Hon var då kanske 1-2 år. Nu är hon hur gullig som helst, fött 2 lyckade kullar och mår fint! :) Jag hanterade henne lite försiktigare än vanligt och hon fick vara ute i hagen nästan varje dag. Ge henne mer frihet!! :D

Gurragg
0

Tack för alla svar och uppmuntran, alltså jag förstår inte riktigt för hon har frihet, hon är lös ute på gräsmattan jättemycket, jag kan ha henne lös och hon stannar på tomten.

LucyLove
0

Okejj, kanske olika fall av aggresivitet då…