ang avel med belgisk jätte
Det är så här att vi fick "ärva" 2 st jättar en hona och en hane som har gått i lag i 7 månader så det hade konstaterats att honan var steril. Dom har bott hos oss i knappt 1 månad å i fredags då började hon plocka av sig pälsen så det vart panik med ett provisoriskt burbygge innomhus (då vi fortfarande har minusgrader ute) å på lördag föddes 7 st ungar 6 dödfödda och en som levde knappt en timme.
Hur ska vi gå till väga nu, ska vi ta bort bolådan för hon bygger å pular på med boet eller ska den få vara kvar?
Hur länge ska man vänta till nästa kull? (förutsatt att hon ser fin ut i konditionen)
Tacksam för svar =)
Du kan nog ha kvar bolådan :)
Ang hur lägne du ska vänta tycker jag minst en månad iaf så hon får läka ihop ordentligt och vila upp sig.
Tack för svaren =) Det vart ju så hastigt å lustigt å totalt oplanerat så vi hann ju inte kolla upp så mycket runt i kring.
Vet du om dom ska äta nå speciella grönsaker eller dyl i samband med att man tar kull?
Nu får hon hö, pellets (stampe) äpple morötter å gurkbitas som gott.
Tar tacksamt imot andra tips? å ideer oxå =)
Vet inga speciella grönsaker som man kan ge när dom är dräktiga jag ger mina samma grönsaker även fast dom är dräktiga :)