Bilder på Rexar i godkända färger
Skulle vilja se bilder på rexar i de färger som är godkända enligt standarden. Någon som sitter med nån sån bild?
En snabb fråga också, finns det någon färg som inte borde kombineras med vit rödögd av någon anledning? Satsar på att föda upp rexar i framtiden och vill ha sånt här klart för mig innan.
Att umgås med djur är att vila sin själ
Vit blåögd bör inte kombineras med vit rödögt.
Men sen bör inte vit blåögt kombineras med någon annan färg än vit blåögd igentligen. 
Det var ju en enkel regel iaf, tror jag ska kunna komma ihåg det hehe
Inget annat än vit blåögt till vit blåögt. Got it:)
Att umgås med djur är att vila sin själ
Vit rödögd är en bra färg och till många kaninrasers ursprungs färg. Vit rödögd kan kombineras med det flesta färger och teckningar med bra resultat. Men är man bara ute efter att få vit rödögda ungar rekommenderas att para vit rödögd med vit rödögd. Som den största nackdelen är att om man blandar rödögd med färg eller teckning och sen vill avla med bara färgade eller tecknade djur då kan man få överraskning. om man inte har koll på vad dom bär på vill säga. Låt säga att du har två färgade kaniner som båda bär på anlag för vit rödögd men aldrig gett av sig vit rödögd i enskild Avel kan få vit rödögda ungar med varandra för att båda bär på anlaget. Lite komplicerat men det är min erfarenhet av vit rödögd.
#3 vill också tillägga att om vit rödögd kombineras med färgad kanin som inte bär på vit rödögd inte kommer få vit rödögda ungar med det kanske du redan vet.

jag har bild på tricolor dalmartiner men tyvärr inte godkänd teckning. Sedan har jag svart rex och även dvv rex japantecknad wiénier med odd eye =)
/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
Rest in peace Valkyrie!

juste jag har på viltgul också :P
/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
Rest in peace Valkyrie!
Ang. vit rödögd, det är inte som på katter att de är döva/blinda va? Finns det några "nackdelar" med en kanin som har vit rödögd med sig? Sry om jag snor tråden lite..
/Isa
#10 kan väl förekomma men tror inte att det är samma sätt som katter. Vet att blåögd kan bära på vissa sjukdomar och skador så som epilepsi. Men ska inte säga något om vit rödögd för jag är inte helt hundra.
Man brukar väl säga att Vita katter är döva? Har en men hon hör så bra så :) Sedan sägs det väl att Vit rödögda är känsligare för solljus etc pga sina ögon, och att vit blåögda kaniner har lättare för epilepsianfall..
Caroline Nygren
http://queenskaniner.weebly.com/ *Registrerat i SKHRF*
#11 & 12: Okej, men om ex. ena föräldern är rödögd men ungen inte är det, gäller det även ungen då eller är den "problemfri"?
/Isa
vit rödögda, ryssar och zoblar brukar vara mer kännsliga för solljus.
// Hanna
www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner
Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

Puttar! Skoj att se lite bilder på rexar =)