Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 1106 ggr
Ida94
1

lyda mej- hur göra?

Hej :)

Nu är det så att jag vill ha lite hjälp med min kanin.

Jo det är så att jag vill ha hjälp med att min kanin ska lyda mej men vet inte riktigt hur jag ska göra,när jag säger till henne så lyssnar hon inte så att hon fortsätter med det som är fel.

Som exempelt när hon biter på sina hinder så säger jag till henne att hon inte får göra så men hon fortsätter.

P.s vet inte om detta är rätt grupp!

Ida94
1

Ingen? *Putt*

[muff]
1

putta bort henne och säg nej, om hon slutar kan hon få en liten godis-bit. Jag gjorde så med min kanintjej och nu lyssnar hon på nej -iallafall dom flesta ggr :P

Ida94
1

#2 När jag försöker putta bort hon så blir hon sur. Men ska testa igen. :)

[muff]
1

#3 Man behöver inte putta på huvudet, man kan putta på magen,rumpan eller lyfta upp henne.

Ida94
1

#4 Ja det fattar jag, men jag puttar henne på rumpan men blir sur endån.

iWontBite
0

Jo men det e væll ganska naturligt att bli sur nær man inte får gøra som man vill :)

//Päpple Holstwiik
Hoppípollas Hoppkaniner
Registrerad i SKHRF sedan 2015

Kristall
0

Kaniner lär sig inte av bestraffning, så att t.ex. säga till henne gör henne bara förvirrad och kanske skrämd. När din kanin gör något du inte vill att hon ska göra, väck hennes uppmärksamhet och visa att det finns roligare saker att göra. T.ex. om hon biter på hindret kan du låtsas vara jätteupptagen med något annat och kalla på henne, så att hon blir nyfiken och kommer fram för att se vad du gör. När hon gör det, beröm en massa. Fortsätt så tills hon hoppar över hindret istället för att gnaga på det, och så fort hon gör rätt berömmer du en massa igen, så borde hon lära sig ganska snart. :)

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

Ida94
0

#7Tack :) Ska testa och se om det går :)