Kommer ev sälja denna tös..
..då hennes burkamrat inte är så snäll mot henne som jag trodde.
Hon har bott med sin kastrerade morfar sedan hon var 10 veckor. Idag är hon snart 9 månader gammal. Det har gått väldigt bra, fram till när hon blev könsmogen för ca 2 månader sedan. I början märktes det bara genom att han puttade lite på henne när de åt. Men igår såg jag massa lös päls på hennes bakdel, och idag morrade och jagade han henne när de fick mat.
Sedan har vi tyvärr ett hundproblem här, som jag tror många av er har läst om. Och hon är såpass rädd för hunden, att jag tror det blir bäst för henne att flytta. Om hon nu säljs, vill jag att hon antingen kommer till någon utan hund, eller till någon med en väldigt snäll och lydig hund. På så sätt kan hon lära sig att hundar inte är farliga.
Iris är en väldigt snäll tjej, men lite rädd (av förklarliga skäl).
Hon är född den 24 maj -06, och är en korsning mellan dvärgvädur och hermelin fuchs (har fuchsanlag).
Tänkte bara höra mig för om potentiella hem, innan jag bestämmer mig för hur jag ska göra.
Det smärtar mig enormt mycket att ev behöva sälja henne, då hon ligger mig väldigt varmt om hjärtat. Men jag känner att det i sådana fall är för hennes eget bästa.
Pris: 200kr

En liten rackare. :) Synd att jag bor så långt ifrån.. Kan du inte prata med dom som har hunden?
Vi har gjort det varenda gång de är här.. det har hållit på sedan de flyttade hit sommaren -05. På vintern är hunden här mer sällan, men på somrarna är han här minst 1 gång/dag!
Men mamma ringde polisen, och de skulle skicka ett brev åt dem, där de bad de ha bättre koll på sin hund. Om inte skulle de vidta åtgärder. Så jag hoppas det blir bättre.

Hoppas att polisen gör det! Så kanske du kan ha kvar henne :)
Har pratat med min lillasyster, och vi har kommit överens om att Iris ska flytta till henne. Så den här eller nästa månad ska hon köpa en innebur, där Iris ska få bo (fast på altanen) tills det går att vänja henne vid innetemperaturen. På så sätt får ju Iris bo själv och slippa hunden, plus att jag kan komma och hälsa på när jag vill. =)
så bra :)

Vad bra det låter :)