Kaninunge sökes (hona)...
Sätter ut en efterlysning här också, då jag inte verkar få några napp på de andra ställena.
Min lillasyster söker en hona till sin nu kastrerade hane.
Han kastrerades idag, och hon planerar skaffa en hona åt honom i sommar.
Hanen som hon kommer bo med är en korsning mellan dvärgvädur/hermelin fuchs som väger 1,8kg. Snäll och mysig, men vi vet ännu inte hur han reagerar på andra kaniner. Kommer få nosa på en av mina honor senare, för att se hur han reagerar.
Ett krav är att kaninen ska finnas i Dalarna i närheten av Smedjebacken (som längst bort Borlänge/falun, dvs 5-7mil), eller kunna fraktas hit.
Färger som hon tycker om är borgougne, viltgrå..
Färger hon inte är förtjust i är blå zobel.
Men kom gärna med förslag, så kan jag alltid visa henne bild på hur färgen ser ut. =)
Så finns det någon som har en hona till salu, eller kommer ha ungar leveransklara tidigast i maj?
Jag kommer ha ungar leveransklara i mitten av maj. Teddylöwen, du kanske läst min intresseanmälan? :) Men det kanske inte är rätt färg o så ;)
Jag ska ta ungar nu i Mars. Dom kommer bli lev. klara till Början av Juni. Det kommer förmodligen bli korsning mellan Dvärgvädur löwen /teddylöwen.
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
#1: Tja, vet inte om hon tycker om de färgerna.. men ska fråga. Det största problemet är ju transport.. För vi kan inte ta oss längre än 5 mil. Och du bodde väl i Stockholm?
#2: Västerås blir nog lite för långt tyvärr…
#3: Vart var det du bodde nu igen? Vad är det för färg på föräldrarna?
Jag kommer antinge ha dvärgvädursungar (möjligen korsningar) eller dvärgharekorsnings ungar nu i vår/sommar. Vid intresse ;) Finns i Stockholm

NinniH, jag lär ha lite ungar i sommar… Bara så ni vet! =) Raser/färger är ännu okänt! Å transport går att ordna!
För övrigt blir den kullen troligen leveransklara i Maj/Juni. Jag bor somsagt i Stockholm. Vet inte om intresset finns, men hoppkaniner blir det iallafall =)
Vart var det du bodde btw? :)
#4; Då jag inte hittat hane ännu vet jag inte exakt. Om det inte dyker upp "fluffigare" hane kommer jag förmodligen ha en madagaskar/vit (manteltecknad) hane. Han är korsning mellan Löwen samt Dvärgvädur (?). Lite långa spröt. Honorna kommer varje fall vara svart/vit manteltecknade. Men somsagt vet jag ej färg/ras på pappan ännu.
Jag bor i Eskilstuna - Sundbyholm. Kan eventuelt ha frakt en bit.
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

Många att välja på ;D
Bor som sagt i Smedjebacken, ungefär 5 mil ifrån Borlänge. =)

Får också ungar i sommar :)

Alla ska typ ta ungar :D
japp ja me :P
borlänge.. vart ligger det? långt från eskilstuna?
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

Det ligger i Dalarna :P