skaka galler på natten...
busan har börjat med en sak som inte är allt för trevligt.. hon har nämligen börjat skaka galler typ varje morron klockan fyra:S det är inte lite heller och eftersom hon bor i mitt rum så är det väldigt störande.. nån som vet nått bra att göra för att vänja av henne att göra så? tack i så fall / trött….
Så gjorde mina kakniner när dom bodde inne. Vid 6på mogonen satte dom igång. Mina gjorde det för dom hade spring i benen och ville ut och skutta. Prova ha henne ute på golvet och låta henne skutta nån timme innan du går och lägger dej. Då är hon nog trött och sover längre.
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
Om hon är duktig på att gå på toaletten och inte ställer till med så mycket kan du ju annars testa att ha henne lös under natten :)
Molle hoppade dock upp i sängen när Lotta hade honom lös, hehe, men det kan ju vara mysigt :) Leah däremot stannade på golvet och levde loppan!
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Tina, Problemet med att ha kanienn lös när man sover är jun att du inte har uppsikt. Den kan ju bita på sladdar få enchock och dö. Den kanske biter sönder dina saker, skiter och pissar på mattan osv.
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

Det verkar som att hon är uttråkad. Du kan ju prova att lägga in saker i hennes bur som hon kan sysselsätta sig med… Annars kan du ju, som Tina sa, ha henne lös på natten…

#1: Kaniner är väl nattaktiva? I vilket fall som helst så tror jag inte att dom sover hela natten..
#3: Ja precis :) Jag skrev ju det i mitt inlägg; "Om hon är duktig på att gå på toaletten och inte ställer till med så mycket kan du ju annars testa att ha henne lös under natten".
Det föresätter ju såklart att man inte har farliga saker i sitt rum och har skyddat sladdar och kablar om kaninen gillar att tugga på dom.
Vill lägga till i min #6 att jag tycker att om man ska ha den lös på natten så ska man ha buren öppen så att kaninen kan skutta in och dricka, äta och gå på toaletten när den vill!
Vissa har ju sina kaniner lösa i hela huset, dygnet runt. Om kaninen är så pass "tränad" att den klarar av att vara lös i ett rum på natten ser jag inga som helst problem med det. Hela huset kan vara svårare men många kaniner klarar ju det också.
joo det är ju klart att man kan ha henne lös men hon hittar på så mkt bus då:S alltså hon far typ upp på borden o river ner allt, man kna inte ens ha henne lös utan uppsikt om man tex. duschar då far hon alltid upp och pissar i sängen.. men jag kan ju pröva typ att hon får springa sent åså…=) tack för tipsen:)
#8: Ja, om hon river saker och kissar i sängen är det ju ingen bra ide :) Man vill ju inte vakna av något sånt kanske!!
haha näädu:P äre nån som gillar att stöka så är det minsann hon!!! haha den lilla busen:P
#5; Dom är nattaktiva ja. Dom sover inte hela natten, men istället för till klockan 4, kanske varje fall till klockan 7-8 om du har tur :)
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

Annars om du inte vill ha henne lös på natten så stoppa in massa saker i buren så att han inte blir uttråkad =)
*puttaaaaaaaaaiiiiiiiirrrrrrrrrrsssssssz*
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
haha okeej jaa alltså på helgerna när man är uppe lite längre är ju hon det med så ibland sover hon till typ 7-8:S men ska gå ut nån dag och hämta pinnar för nu är dom slut:D vad mer kan man he in?

toa rullar…
DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se

bollar och hinkar (=
www.freewebs.com/gypsymice/
http://pehpsii.blogspot.com/

hinkar lär väl låta en del…
DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se

Sittbräda, Häng upp t.ex persilja eller sallad i taket så måste hon kämpa lite för att få gosakerna ;)
äter dom toarullarna eller leker dom med dom:P? men alltså jag ger typ alltd sallad eller nån såndära på kvällen men det tar ju som slut tills på morronen:P haha

Dom ska leka med toarullar :D
jaha haha vad bra att du sa det:D vi kanske ska o se valparna i helg:D

#21 Jasså ;) Pappa var igår, gå in på msn kan du få några :)
jaha okeej:P
Du kan ju somsagt hänga upp saker i taket så hon får hålla på ett tag.
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
joo det tänkte jag testa faktiskt… har ju en höboll i taket så hon får stäcka lite på sig=)

Du kan också göra små "bollar" av hö och sätta upp i taket. Varje gång hampus får sallad hänger jag upp det ;) Persilja funkar okå utmärkt =)
morot kan man ju sticka ner i mellan ganska enkelt att hänga upp då :)
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
vadå bollar av hö, fattar inte riktigt:P
joo kan tänka mig det:)

Du tar en tuss hö och antingen knyter fast men snöre eller bara stoppar fast i taket :)
jahaa nu fattar jag:D men det kan man ju testa:D

Jajamänsan ;)
prova å berätta resultat tack xP
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
joo men nu har hon ju vart bortrest under helgen så har som inte kunnat göra så mkt… :'( det står om det i kajsas tråd fredag nått:P
Min kanin höll också på på detta sätt när han var yngre också en period. Jag brukade ta fram olika plåtburkar med lock (ganska små) som jag brukar ha framme på påsken. Han fick leka med dom på kvällen innan jag skulle sova..jag gömde godis och andra saker under dom som han fick leta efter. Sen så brukade jag släppa ut honom på golvet med våran andra kanin ibland. På det sättet så var han alltid trött när jag skulle sova, och efter ett tag så blev han tystare på nätterna.
nu är hon helt plötsligt heltyst:S hon har inte ens försökt skaka galler:S vad fan har hänt med henne? är det så att när dom slutar så är det över en dag?