Kanin iFokus

Kanin

Etikett: färger-teckningar-och-raser
Läst 749 ggr
Inaarah
0

Ställa ut wienertecknad i PET

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag är inte det minsta insatt i det här med wienertecknat, har innan haft dvärgvädurar med stamtavla etc (vet att det finns wienerbärare och kan dyka om om vit blåögd parats in innan osv) men jag har varit relativt säker på detta att mina inte haft anlag eller bär på det.

Dock har jag under den stränga vintern haft 3 rovdjursbesök vilket resulterat i att mina 7 avelskaniner gått bort och numera är jag "kaninlös", men har tingat en liten prinsessa som jag ska hämta om ca 2 veckor.

Hon är wienertecknad enligt uppfödaren (är som sagt själv inte bra på att se detta med wienertecknat/wienerbärare men tror på henne ur denna synvinkeln).
Jag vet också om att jag inte kan ställa ut osv, och jag ska inte ha henne till Avel eller utställning egentligen utan enbart som kel eventuellt hoppning, men jag undrar en sak som hade varit lite kul att veta.

Kan man ställa ut wienertecknat i PET eller skafs S klasser? :) Det är som sagt inget måste men hade varit lite kul om det gått (:

Skickar med en bild. <:

Jetaime
0

Ja, det går bra att ställa wienertecknade i pet. Hela grajen med pet-klassen är väl liksom att man ska kunna ställa kaniner som inte är renrasiga/har stamtavla eller Godkänd färg? :)

Inaarah
0

#1 Har fattat det så men ville vara på den säkra sidan ;)
Är som sagt inte insatt i wienertecknat och tänker nog inte ställa ut men kunde vara kul att veta så (:

Zvintos
0

Ja, det ska gå alldeles utmärkt.
Det är, precis som #1 säger, det pet och S-klass är till för. =)

Valkyrie
0

Söting :)

/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
       Rest in peace Valkyrie!

Inaarah
0

#3 Har fattat det så men ville vara säker ;)

#4 Tack, visst är hon? (: längtar till hon flyttar hit om ca 2 veckor. :>