Kanin iFokus

Kanin

Etikett: kaninhoppning-och-selar
Läst 1143 ggr
Ida-M
0

Kaninhoppning Slottsskogen - Intressekoll

Jag (Ida-M) och Malin (malin--a) har bestämt oss för att vi vid nästa träff i slottsskogen också ha en träningshopptävling. Därför vill vi nu kolla hur mycket intresse det finns. Vi har kommit fram till att anmälningsavgiften kommer bli 5kr/kanin för att vi ska få råd med priser. Antalet placeringar och priser beror helt enkelt på hur många som anmäler sig, desto fler desto mer pengar kan vi lägga på priser. Vi gör inte heller det för att tjäna pengar utan för att vi tycker det är roligt att kaninerna inte bara lär sig hoppa i sin hemmamiljö, utan även att de är redo när de kommer ut på riktiga tävlingar. Detta är endast en intressekoll så skriver du upp intresse betyder det inte att du är anmäld, utan att vi återkommer senare med datum och att du då kan anmäla dig. Tävlingen kommer antagligen bli av någon vecka i april då det är finare väder ute. :) För att skicka intresse PM:a då till någon av oss.

På din intresseanmälan ska det stå:

Förnamn och efternamn

Mobilnummer och hemnummer

Mejladress

Hur många kaniner du eventuellt kan ta med och klassning på kaninerna

(Vi behöver också hjälp med allt möjligt som: tidtagare, hinderuppsättning, domare och folk som tar med sig hinder. Alla som tävlar får självklart hjälpa till med sådant)

pigelina
0

kan hjälpa till att va dommare och ta med lite hinder mm:)

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

Ida-M
0

#1 Toppen Hanna. All hjälp behövs. Vilka hinder kan du ta med? Ska du skicka intresse så gör det via PM isåfall :)

pigelina
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#2 kan ta med mej mitt grönlila och ett som jag ska bygga snart:)

// Hanna

malin--a
0

puttar upp :)

♥

Rero
0

Vart ligger slottskogen ? :)

SaraDerek
0

#5 i Göteborg :)

Jag kommer på träffen, dock vet jag ej än om jag kommer på hopptävlingen :P

Ida-M
0

#6 Tack för att du svarade så snabbt Sara. :)

Ni som bara är intresserade av att komma men inte vill vara med på träningstävlingen får gärna också skicka in intresse ^^ skriv gärna om ni kan ta med hinder eller hjälpa till att döma, eller så..

SaraDerek
0

Varsegod ida :P

aliciia
0

Jag skulle vilja vara med, beror lite på när.. så jag inte hinner bestämma något annat :/

malin--a
0

puttar lite :)

♥

Ida-M
0

Kan tillägga att vi håller på att göra ett anmälningsforum nu :)

pigelina
0

#11 super!:)
När har ni tänkt att det ska vara?:)

Kanske kan se om jag kan ta med Blomma, om ni godkänner att jag använder transportbur för att lyfta henne(A)

// Hanna

malin--a
0

#12 Vet inte än, jag kan iaf inte före 22 maj :)

Hahha såklart ;)

♥

Ida-M
0

#12 Datum är inte bestämt än. Men både jag och Malin har några upptagna helger nu, så det blir troligtvis framåt maj/juni :) Du kan ju ha transportburen att fånga upp henne i efteråt :P

pigelina
0

#14 bra;)
Kan nämligen inte bära henne annars(A)

Men hon måste få visa sin braiga hoppning:D

// Hanna

Ida-M
0

#15 Ja, det hoppas vi hon gör. Sen behöver vi antagligen mer hinder och hinderuppsättare och ev. domare..

pigelina
0

#16 Ställer gärna upp som dommare, och hindermedtagare!, även hinderuppsättare som så behövs;)

Vilka klasser ksa ni ha?:)

// Hanna

Ida-M
0

#17 Antagligen Rak och krok lätt. Och Rak och Krok mini :P

pigelina
0

#18 haha ok;) får man bara vara med i antingen mini eller lätt eller båda?:)

Har ni i Juni kanske Tequila kan vara med och tävla i en klass:)

// Hanna

Ida-M
0

#19 Som sagt håller vi på och diskuterar. Men kaniner som tävlat innan får bara vara med i Lätt klass. Vi tror att man kommer få anmäla sig till en rak och en krok med varje kanin ;D

pigelina
0

#20haha ok:P

// Hanna

Ida-M
0

#21 Känner du någon/några som du kanske tror vill vara med? :)

Ida-M
0

Jag kommer nog skriva ut annonsblad och sätta upp i affärer och sånnt senare när allt är bestämt. På så sätt kanske man kan locka fler folk..

pigelina
0

#22 Om dom får Julia som tävlade med Lillen i mini med sina 2 kaniner och kanske Samuel med Sötis om hon orkar eller så får han låna Aska om han vill^^

Kan kanske övertala min Kompis Ellen annars att ha med några av sina kaniner, blir en stor Släcktträff;) alla dom jag nämde utan Sötis är släkt med någon av dom andra(A)

// Hanna

Ida-M
0

#24 Låter toppen! Ju fler det blir desto roligare blir det och fler och dyrare priser kan vi också ha :)

pigelina
0

#25 bra!:)

// Hanna

malin--a
0

Vad för hinder kan du ta med dej Hanna? :)

♥

Jetaime
0

Jag hade gärna kommit om jag bott lite närmre ^^

pigelina
0

hindret i inlägg #3, sen så om Julia ska med så kan hon ta med lite olika hinder blandannat 3an, och kanske några andra:) start och mål kan hon oxå fixa!

// Hanna

Ida-M
0

Nu har vi bestämt att det endast blir en Rak och en Krok lätt. Vi behöver veta ungefär hur många som är intresserade. :)

pigelina
0

#30 jag och iallafall 3-4 kaniner:)
sen så Julia med 2 kaniner
Samuel ev med 1

Kanske min kompis som tar med 2 st av sina, eller mer eller mindre vet inte.

Jag är med i krok med 2 st och rak med dom andra:)

// Hanna

Inaarah
0

Är ev intresserad då jag har en kanin igen om 2 v, dock kan vi nog inte delta på kaninhoppningen även om det hade varit kul. (: men när är träffen? Är intresserad om datumet passat mig :)

malin--a
0

#32 Är inte bestämt än, men ungefär om en månad :)

♥

Inaarah
0

#33 nu sätter du min hjärna i arbete ;) Men får se om jag kommer, jag skickar en intresseanmälan till dig blir det då va? (: skriver mer i intresseanmälan ;p

pigelina
0

Skulle vara jätte kul om du kunde komma Inaarah:)

Blir det vanliga slottskogsträff oxå?:) eller bara hoppning?
Kan kanske ta med min bebis då oxå:)

// Hanna

LovePoppy
0

Vad är slottsskogsträff?

Inaarah
0

#35 Kul att träffa dig och alla andra med :)
Tar med mig min lilla snutta om hon känns lugn osv hemma, hon har ju bara varit här 2 veckor om det blir om ca en månad. :)

pigelina
0

#36 en träff där man kan ha med sej kaninerna och träffa dom som sitter bakom dataskärmarna;)
I slottskogen då:P Finns sånna som har träffar i typ hela landet:)

// Hanna

malin--a
0

#34 Jag och Ida har faktiskt inte pratat om hur man ska göra om man bara vill komma, utan att hoppa med sin kanin/kaniner. Säger till när vi bestämt :)

♥

Inaarah
0

#39 Okej (: hade ju varit kul och komma, som sagt med eller utan kanin, men det får ni avgöra, men kan dock redan nu säga att det inte lär bli hoppning för min del. ;>

pigelina
0

#40 om du kommer kan du ju ta med kanin endå(A)
Kan oxå ta med en liten plutt så blir du inte helt ensam med att ha en bebis med dej:)

Fast somsakt om det gårbra för Malin och Ida:)

// Hanna

Inaarah
0

#41 Haha ah :) har ju bara en nu :3 känns ovant som nu att inte ha nån liksom, så taggar tills lillprinsessan kommer :D

malin--a
0

Det är klart att man kan komma även fast man inte ska vara med på hoppningen, och ta med eran kanin/kaniner :)

♥

pigelina
0

Super!:)

Ska ju ev få hem en vädurskorsning som vill vara med på tävlingen!:)

// Hanna

malin--a
0

#45 Vad skoj! :D När får du hem h*n?

♥

pigelina
0

#45 inte hundra ennu, men får hem henne 15 Maj isf(utställningen i olofstorp) 1p i lätt så jag ligger lika med dej Malin då;)
Hahahha:P

// Hanna

malin--a
0

#46 Superskoj :) Oh, då får jag komma ikapp xD Nej skojade bara :P Men det är ju jättebra ifall (om du ska ha henne) får den då för då kan du ha med den oxå ^^

♥

pigelina
0

#47 hoppas att jag ska ha henne:) värkar som det var mycket fart i henne enligt ägaren = me like;)
Men hon gick att hantera bara att hon gillade att springa:)

Bara övertala mamma(A)

// Hanna

Inaarah
0

#43 Får man komma även utan kanin? (a) beror på hur min lilla dam mår och om jag anser att hon är såpass 'hemma' hos mig att hon kan åka bort en dag :)

Ida-M
0

Vi kommer ju ha tävlingen först men det lär inte ta så lång tid, eller det beror ju på hur många som anmäler sig.. Men sen tänkte jag iallafall att vi kunde snacka och ha som en "vanlig" träff senare under resten av dagen ^^ självklart kan man komma utan kanin också.. Jag och Malin ska bara bestämma ett datum, några särskilda helger framöver ni inte kan? Men det blir nog i slutet på maj/början på juni någongång.

pigelina
0

Ha det inte 15-16 Maj!!!

För då är det utställning för mej och jag vill vara med på träffen!!!:P

// Hanna

Ida-M
0

#51 okej, då vet vi ;)

Inaarah
0

#50 Bra det :D tar med min hona om hon är stabil nog osv hemma hos mig (: kan vara bra för henne att träffa lite andra niner också ;)