vad brukar ni ge ?
vad brukar era kaniner få för mat? då menar jag typ pellets på morgonen och ett äpple på kvällen :)
vad är bäst att ge frukt på kvällen eller på morgonen och vad för något :)
Jag fyller på hö vid behov på morgonen, och även på kvällen om det behövs. Pellets (om dom får pellets) får dom det på eftermiddagen/kvällen. Och grönsaker får dom senare på kvällen :)
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Tror inte det finns någon tid som är "bäst" att ge utan det viktigaste är att man har en rutin..:)
okej aa det är ju bra med rutiner . men vad brukar du ge för grönsaker ? :)
måste samla all info tills imorgon :D då ska jag hämta min lilla sötnos
Billi får hö och nytt vatten på morgonen, samt en bit (ca 1/6) äpple och en bit banan eller annan frukt. På kvällen får han sin pellets + hö vid behov. Sedan får han också vara ute och beta en stund varje dag. :)
#4 okej :) så ska jag nog också göra
#5 Ja, det fungerar bra för oss i alla fall! :) Tänk bara på att inte ge för mycket äpple, de kan bli dåliga i magen av det. Annat du kan ge är (bland annat) morot, jordgubbe, ja, det mesta, finns ganska många "mat-trådar" på kif om du söker på det! Jag ger också färska grenar från äpple- och päronträd regelbundet + ibland blåbärsris för att "lyxa till det"!
Jag brukar släppa ut kaninerna i beteshagarna när jag kommer hem från skolan, eller runt tolv på helgerna. Så får de gå ute till åtta-nio på kvällen. När de kommer in får de lite kraftfoder och grönsaker/frukt, hö har de såklart fri tillgång till :)
#3 Motötter får dom väldigt ofta. Sen får dom persilja, tomat, gurka, roccola (stavning?), sallad, äpple ibland, även ibland banan. Broccli får dom också rätt ofta, och det älskar dom ^^
Morron: Nytt vatten, pellets & hö.
Eftermiddag: Nytt vatten, hö, grönsaker.
Kväll: Nytt vatten & morot.
♥
Mina får hö vid behov och pellets på kvällen då jag ej hinner ge på morgonen :)
tack alla för tipsen :P nu är det bara köpa hem frukt och grönsaker :)
Morgon: 1/8dl pellets (har kanin under 1kg)
Påfyllnad av hö, nytt vatten
Kväll: Tre-fyra sortes grönsaker. Varierar mycket mellan morötter, kålrot, fänkål,palsternacka,kålrabbi,rotselleri, rädisor,tomat, persilja, dill M.M. Finns mycket att ge! Påfyllnad av hö, nytt vatten
Några gånger i veckan: Färska äpplegrenar.
Ca. en gång i veckan godis: liten bit banan/äpple eller torkad banan/papaya/ananas. eller några fullkornskuddar.
#12 okej :)