Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 2000 ggr
[PinguLikesMusic]
0

2 kaniner ihjäl plågade!

Hej, jag är typ ny här men jag måste bara visa det här!!

http://svt.se/2.33538/1.1959673/brande_kaniner_till_dods?lid=senasteNytt_1850572&lpos=rubrik_1959673

Såg på nyheterna igår där de sa att fyra män köpt 2 kaniner, den ena tejpa dom ihop bakbenen på och hällde tändvätska på öronen, de hällde på mer och mer tills kaninen dog och brann upp!!! Det finns en video men jag har valt att INTE kolla på den. Den andra tog de till en källarlokal där de sparkade och trampade på den och sen lät de deras hund attackera den… I syfte om att hunden skulle bli mer aggressiv! FYF*N säger jag bara!!! MAn blir äcklad!

Men jag tycker det är ganska oansvarigt av djuraffärer, får de verkligen sälja till vem som helst?

Vet ej om inlägget är i rätt kategori :S

TheMe
0

Tror knappast de sa till den de köpte kaninerna av vad de tänkte göra med dem. Sjuka människor!

"You can not change the world by adopting an animal,
but you can change the world for that animal"

[Bolten]
0

Helt sjukt! Jag förstår verkligen inte hur en människa (elr 4 som i detta fallet) kan bli så kall o göra så mot två levande djur!

Fridaaaa
0

Den ena kaninen hällde dem lättantändlig vätska på hela kaninen, satte fyr på det och lämnade den trots att den fortfarande levde när dem gick därifrån.

Och den andra kaninen triggade dem upp en hund som bet den i stycken ( så sa dem på radion igår).

Dem sa även att kaninerna INTE var köpta i djuraffär utan av privatperson.

Men håller med! Det är helt sjukt hur man kan göra så! Sånna personen borde låsas in på livstid och få psykisk hjälp!! Tyvärr ger Sverige oftast får milda straff.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

kaningodis
0

Psykopater kallas dem…typiska drag; misshandlar djur (till en början), ingen empati, känner ingen ånger mm.

Jag blev så fruktansvärt arg och ledsen när jag såg detta på nyheterna på teven igår, där man även såg en flammande kanin springa runt och där står idioterna ibakgrunden och hånskrattar…då ville jag hoppa in i tv-rutan och jag behöver inte säga mer vad jag skulle gjort…

Tyvärr så är straffen för djurplågeri så mesiga.

Jag hoppas att dess män får ett rent helvete resten av livet där de ska lida!

Kastanjegårdens Kaniner

malin--a
0

Fyfan vad hemskt! Är det verkligen människor som kan göra något sånt!!?!?!? Tycker så hilma synd om dom stackars kaninerna…

Vem ** kommer på att göra en sån sak!? Helt sinnesjukt…

[Underground]
0

Mår illa av sånt här. Helt obeskrivligt idiotiskt!

[sstorm]
0

#3 även jag hörde att de var köpta i djuraffär..

Fatma
0

Alltså detta är ju inte mänskilgt! hur i f*n kan man vara så grym? Jag hoppas verkligen att dom ska få lida värre igenom hela sitt liv!Skrikandes

Mvh Fatima

Medarbetare på Lejonkaniner.ifokus                                                        http://nastansjonskaniner.webs.com

alwiz
0

så otroligt hemskt, man kan inte vara frisk om man gör så mot en levande varelse . man borde testa hälla tändvätska på dom och se hur * kul det är .

[PinguLikesMusic]
0

På artikeln jag läste står det djuraffär… Men om de nu var privatperson, borde inte de ha lite mera koll? :(

#1 nä de är klart de inte sa, men man tycker att det borde finnas något sätt att kolla att personerna som köper djuren från djuraffären verkligen är seriösa :S

riiffen
0

Usch..:''(

medarbetare på allergier.ifokus .

Rebiz
0

Usch, hemskt.. fattar inte hur man kan glädja sig åt något sådant….

[Nalle-]
0

Det är fruktansvärt! Jag förstår mig verkligen inte på hur vissa människor tänker… Får tårar i ögonen av att bara läsa det.

Jag håller med ovanstående personer. Tycker folk borde ha bättre koll på vilka de säljer kaniner till? Usch!

[PinguLikesMusic]
0

Att de typ tycker det är roligt är ju helt sjukt! Gråter

[Agneslundin]
0

att man aldrig slutar bli arg!! åå blir så sur ! dom står där och ler medans en oskyldig kanin springer runt och lider. dom borde gå ingenom samma sak som dom stackars djuren gjort !!

Inaarah
0

skakar & gråter av den. shit alltså. jag har sett mkt djurmisshandel men detta var för hemskt. :|

joannaebbalinnea
0

Kanske var det denna kille!!

https://www.flashback.org/p22333167

Han skriver ju om att han vill köpa en kanin och ge till sin kamphund.. Usch, hemska tanke!

Fridaaaa
0

#7 Jaja där jag fick reda på det så sa dem så, men tidningar och radio säger ju inte alltid samma saker. Men det är lika hemskt vilket som!

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[PinguLikesMusic]
0

#17 - Fy va äckligt, hur kan folk skriva nått sånt!? Kan man inte anmäla det där??? :(

ho0mii3z
0

fy fan !
Vilka jävla idioter. Jagtycker man borde göra något mot dem. något som skadar dem!

Tiktok: @iminaandetag
Instagram: @iminaandetag

[sstorm]
0

Jag tycker att sveriges lagar ska korrigeras ist

Linus-the-bunny
0

gud vad hemskt!! :(

Fralice
0

USH,sånt här kan jg gråta av.

De skulle ställas inför rätta och de i djuraffären får ju inte vara misstänksamma bara för de är män som köper kaninerna.

R.I.P <3

[Laauraa]
0

Man blir så himla ledsen när man läser om sånt här, vågade inte heller se filmen. Någon som gjort??:O

Och gud vilken himla hemsk tråd!!https://www.flashback.org/p22333167

Vad tänker sådana mäniskor???? Kaniner är ju levande varelser, inte något att bara kasta till hunden!!!!! Kaniner är minst lika mycket värda som hunder! Idioter!!!!!! Blir så arg!!

[vretenskaniner]
0

Min pappa som inte gillar kaniner, blev så ARG! Jag har aldrig sett han så arg. Han sa: Jag tycker de borde hitta dom jävlarna, binda ihop deras ben och tända eld på dom, så får de se hur jävla kul det är! Och dom får gärna hängas ut på internet och få en jävla massa MORDHOT!

Jag kan inte säga annat än att jag håller med honom!!
Ge sig på små försvarslösa djur!!

Jag kollade på videon… Kaninen var i chock, den skrek inte ens när hunden bet eller när den tändes på.. Så hemskt!!!

skitte
0
# 24 Men gud!! Alla verkar ju hålla med oxå att han ska göra det…

//Ellen

Zvintos
0

Med tanke på att denna tråden starkt riskerar att spåra ur, låser jag den innan den gör det.

[ninnakm]
0

Gud jag kollade på videon! Ååååå, dom bara skrattade!!! Vilka människor ååå, jag är så arg nu, om dom var här nu skulle det va synd om dem! STACKARS kaniner! R.I.P

Inlägget är låst för nya kommentarer