Kaninungar födda
I går fick min dvärgvädurshona Milla sju ungar. Pappan är dubbelmanad lejonhuvad vit blåögd dvv, så alla ungarna kommer att bli lejonhuvade. Det blir troligen en del vita blåögda, då mamman mest troligt är wienerbärare, några manteltecknade eller wienertecknade, svårt att avgöra ännu. Alla sju mår bra, hoppas att alla klarar sig, när det är så många, dessutom hennes första kull.

Grattis! 
Mvh Fatima
Medarbetare på Lejonkaniner.ifokus http://nastansjonskaniner.webs.com
Grattis! 
Min hona föder just nu och jag är på jobbet, men en granne kollade då jag var/är orolig, det har gått 32 dagar, och är hennes första, grannen sa att hon sett en platt död unge men sen inte velat störa mer eftersom det förmodlgen kommer fler, hon hade ryckt päls iaf! Och höll till i bodelen!
Vad gör jag ikväll när jag kommer hem nu då-tar bort den döda och kollar resten eller? Jag har aldrig varit med om dödfödda platta på det viset. Kan den ha varit död och det var därför det dröjde eller har hon stampat ihjäl den av misstag?
Förlåt att jag frågar i din tråd Linnet men du har stor erfarenhet så jag vill gärna ha svar av bl a dig!
Grattis ^^

Tror inte hon har stampat ihjäl den av misstag. Kan ju ha varit nåt problem att få ut den, så att det dragit ut på tiden och då är det ofta så att det är döda ungar/unge. Men det kan ju finnas levande också, så plocka bort den döda ochj kolla boet.
Grattis! :)
medarbetare på allergier.ifokus .