Namn på kaninungar ?
Hej Jag parade min kanin för två veckor sen och jag har redan börjat planera massor :) Jag längtar!
Men jag är så dålig på namn och jag vill ha lite ovanligare. Mamman Heter Moälvens Guiseppina Tartagni och är döpt efter en fransk Akravell konstnär efter som hennes mamma heter Akravell !
Det skulle vara jätte snällt om ni kunde hjälpa mej lite :D
Ingen som kan hjälpa mej ? :(

Söker du bara namn eller namn efter tema?
Mvh Fatima
Medarbetare på Lejonkaniner.ifokus http://nastansjonskaniner.webs.com
namn efter Tema :D

Då finns det många, ett exempel är ju kryddor vet dock inte om det är så ovanligt.
Ex. på kryddor:
Curry
Timjan
Nejlika
Kummin
Kamomill
Kanel
Persilja
Saffran
Rosmarin
Koriander
Det finns mycket fler men räknade bara upp några.
Mvh Fatima
Medarbetare på Lejonkaniner.ifokus http://nastansjonskaniner.webs.com
Jaa det var bra :) Söta namn ^^
Här kommer lite namn på franska konstnärer som jag tyckte var fina! Kan ju vara roligt eftersom mamman är döpt efter en fransk konstnär hon med!
Hanar
Alexandre Antigna
Léon Bonnat
Jacques Callot
Jacob d'Agar
Honor
Marie-Suzanne Giroust
Rosa Bonheur
Marie Laurencin
Joséphin Péladan
…med flera, det finns massor!
Annars kanske latinska fraser kan vara roligt (tycker jag eftersom jag läser latin…). Det är i alla fall annorlunda! Här kommer några.
Ab Imo Pectore - av hela mitt hjärta
Ad Omnia Paratus - beredd på allt
Ars Gratia Artis - konst för konstens skull
Carpe Diem - fånga dagen
Certo Cito - Snabbt och säkert
Spero - Jag hoppas
E Pluribus Unum - en av många
…ja, även här finns det hur många som helst…
Eller så kan du döpa dem efter egenskaper, typ…
Hoppglada Hanna
Härliga Henrietta
Gulliga Greta
Mysige Måns
Söta Saga
Underbare Urban
Fantastiske Fritjof
Hoppas att du fick lite tips?! :)
Ja jaag har letat efter franska namn :D Tack såå myckeet :D:D:D
ha ett harry potter tema en utav mina kaniner heter Belatrix
du kan döpa dom till t.ex. severus snape, albus dumbledore, draco malfoy,hagrid,sirius black,Lupin,Voldemort,slingersvans,neville longbottom,Dobby,loona lovegood m.m
Myrtorpets Möss och Kaniner
hmm när jag såg att mamman hette Guiseppina så tyckte jag att Tussilago var fint, det liknar mammans namn lite, annars Vincent, efter Vincent van Gogh
Tussilago var fint, man kan ju ha ett Tema på Blommor :)
vem är vincent van Gogh ? hehe
#11 Han var en konstnär som levde på 1800-talet :)
#13 Neytiri, Jake Sully (dock människa, inte Na'Vi), Tsutsey (lite osäker på stavningen, men borde inte vara svårt att kolla upp), Mo'at, Omaticaya (dock inte ett namn, utan deras klan), Atukan (vet inte stavning här heller). Det är allt jag kommer på atm.
#6 Namn i stående epitet är rätt coolt. Homeros (som skrev Illiaden och Odyssen) använde det hela tiden. ;)
# 14 Åh tacktack ^^
Jag har oxå funderat lite om jag ska ha namn från gregiska gudar :) Fast dom namnen har jag hittat ;)
jag tycker Maheegun är världen snyggaste namn det är med i vargbröder, du kan ha sten åldersnamn tema