Kraffsande kanin= galen matte
Min kastrerade hane på 7 måndare gör mig galen!
Han har börjat kraffsa i burbotten även fast han kan gå ut i sin Hage hela dagarna. Men nejdå han sitter i buren för det mesta och kraffsar tills han blir trött, lägger sig och vilar, äter, dricker och sedan börjar han kraffsa igen!
Dagtid är det bara irriterande men nattetid blir jag gråhårig av honom. De senaste 3 nätterna har jag inte somnat förrän vid 3-4 tiden på morgonen. Också ska man upp kl 7 för att jobba. Det är ohållbart i längden.
Så hur får man honom att sluta kraffsa? 
Ev stavfel skyller jag på att min hjärna är trött 
MVH Erika :)
Han kanske har vårkänslor? (a) eller uttråkad/pigg/har långa klor?:P
/Isa

Långa klor har han iaf inte, de klipptes för 2 veckor sedan :) men kanske är vårkänslor i luften då ^^
Aha okej:) ja, det har i alla fall min kanin, men han är iofs inte kastrerad(a)
/Isa

Fast min hane har bara varit kastrerad i 3 veckor så han kan ju fortfarande ha de känslorna kvar :)
Han kanske är uttråkad?
Har du några aktiverings saker i hagen? (:

Han har boll med pingla, en "boll" i trä som han kan bära på en massa äppelgrenar en tunnel också lite hus och hyllor. Så han borde kunna aktivera sig bra själv.
Muffin var likadan när han var inne. ^^ Tonåring skulle jag gissa på. :P En sak som jag testade var att ha honom ute en timme innan jag skulle sova och typ aktivera honom, klickerträna osv. Så att han blir slut i kroppen OCH i huvudet. Sedan gav jag pelletsen i sån boll och strödde ut grönsakerna i hela buren innan jag gick och la mig :)
Emma