när man får hem sin kanin
På söndag ska jag hämta min kanin på gulsippan den 18/4 :)
jag undrar bara hur man ska göra första dagen . ska man låta kaninen söka sig runt i buren ensam ?
hur brukar ni göra ? :)
Vad roligt!
Första dagen brukar jag bara låta dom göra sig hemmastadda och undersöka buren tills dom känner sig trygga. (:
okej :) brukar du låta den vara ifred första dagen och kommer ut bara när du ska mata den ?
jag håller på att spricka av längtan ! :D
#2: Ja, precis.
Brukar bara ge mat, vatten och hö tills den vågar undersöka lite mer vem jag är. ^^
Förstår att du längtar! ^^
#3 okej , då vet jag :)
Även jag låter den vara första dagen. Mycket beror också på kaninen, är den mycket framåt och inte verkar skygg så börjar jag hålla på med den tidigare. Är det en skygg kanin som gömmer sig när jag kommer så förstår jag att den inte är redo, och ger den då mer tid på sig. Ibland kan det gå 2-3 dagar innan jag börjar hålla på med en ny kanin.
Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.
Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!
#5 okej då är det bara hoppas på att han är framåt :) längtar tills jag kan gosa och hoppa med honom :) men det får ta sin tid !
#6 Ja, bättre att det tar sin tid och att han får vänja sig vid dig ordentligt, än att du går för fort fram så att han inte kan bygga upp ett förtroende för dig :)
Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.
Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!
#7 okej :)