Kanin iFokus

Kanin

Etikett: köpes-säljes-transport
Läst 622 ggr
Lillatrasdockan
0

Intresseanmälan för teddylöwenkull

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Snövit (egentligen kaninernas Verden's Snövit) är en dansk importerad dvv wienertecknad Fusch/Teddy. Hon är väldigt pigg och kelig och ÄLSKAR att ligga i sängen och mysa med matte. Uppfödare är Merete Jensen, Östervrå DK.

Snowball (egentligen Sorro) är wienertecknad Teddy. Uppfödare är Annika Bertilsson, DANNIKE. Är ett riktigt busfrö som älskar att sitta och mysa framför tv:n med matte.

Jag planerar att ta kullen den 11:e februari. Ungarna kommer att vara leveransklara någon gång i maj, när de är 8 veckor. Vi tror att Snövit och Snowball kompletterar varandra mycket bra, eftersom både Snövit och Snowball har underbart temperament och bra pälskvalité. Beroende på pälskvalité, temperament och färg kommer de att kosta mellan 350-500 kr.

Då både Snowball och Snövit har anlag för blåögdhet så har de i tidigare kullar fått både blåögd och brunögda ungar.

Förra kullen:

Antal vid födseln: 5
Antal vid två veckor: 4
Antal färgvarianter: 1 (wiernertecknad)
Antal pälsvarianter: 1 (teddy)
Antal honor: 4
Blåögda: 2

Maila eller ring vid intresse eller mer info till
Louise.sthlm@hotmail.com
eller nr
073-997 36 10

(Finns i sthlm men kan levereras till Hässleholm, Skåne)

På bilden är det 3 av ungarna från förra kullen

Jojsan
0

ur sööta!! tyvärr bor ja för långt norr i Norrbotten… :(

Lillatrasdockan
0

Naaw, man vet ju aldrig, ibland har man tur och hittar någon som kan hjälpa till med transport hurru :) eller så kanske du ska ta dig o till sthlm o shoppa loss lite? :P

Jojsan
0

tja… man vet aldrig… :P

har du bilder på mamman å pappan?

KajsaM
0

Neew. Såå söta!

Lillatrasdockan
0

Jadå, jag har bilder på både mamman och pappan :) vill du ha där de är ute o leker eller när de är uppställda? :)

KajsaM
0

Jag vill se både när dom lekar och står uppställda ;D

Lillatrasdockan
0

hum, är ju totalt ny här, men man kan bara ladda upp en bild i taget va? :(

nedan är det snowball i hagen

Lillatrasdockan
0

här har vi snowball uppställd :) fast han är nyklippt så han har ingen man på den…

Lillatrasdockan
0

snövit när hon leker i min säng <3 :)

Lillatrasdockan
0

och Snövit uppställd :)

twinnie
0

Skulle vara väldigt intresserad av en blåögd hona! Men är inte helt säkert ännu ..

KajsaM
0

Gud vad sööööööööta!

Ja, tyvär går det bara att lägga upp en bild åt gången.

twinnie
0

(blev VÄLDIGT kär i kaninen med bläs på #0. finns det en chans att du får en bläsunge i nästa kull?)

Lillatrasdockan
0

Twinnie: Du kan ju allitd maila mig sen när det närmar sig om du skulle vara intresserad :) Det är ju endå måååååånga veckor kvar tills de ska säljas =)

Lillatrasdockan
0

Twinnie: Det finns MYCKET stor channs till bläs i nästa kull, eftersom de fått bläsungar i alla kullar de fått, och även bläs i alla kullar de fått med andra honor och hanar.

twinnie
0

Okej! :D Vad roligt! :) En blåögd hona med bläs skulle jag älskaa ;D *höga krav* ;) nejmen, först måste man övertala mamma ;)

Lillatrasdockan
0

Twinnie: okej, ja, du har ju sidådär… låt se… 12 veckor på dig typ? ;)
Bilden är en annan på den med bläs och den vita ;)

twinnie
0

Haha, jaa ;)
Den vita var också otroligt vacker! :D

Lillatrasdockan
0

Twinnie: Ja, jag älskar verkligen wienertecknade teddylöwen :) speciellet när de är dvv me, då är de dvv UNDERBARA temprament och sedan teddylöwens supervackra päls och att de är blåögda gör det verkligen inte sämre häller ;)

twinnie
0

Nej, precis! Min dröm har alltid varit en blåögd. Men osmart som jag är faller jag alltid för kaniner i Djuraffär :P Trevligt med Dvärgvädur också :D har ju en kille med uppstående öron, då är det ju kul med en som har hängande också :D

Visade bilden du visade i förtsa meddelandet. Min brorsa blev helsåld ;D Mamma målar om i rummet intill, kan visa henne sen med ;)

Lillatrasdockan
0

Vad trevligt twinnie =) Alltid kul att frälsa folk på rasen man själv älskar så mycket :)

twinnie
0

Jaa :D Skulle verkligen vara superkul :D Bor dina kaniner ut? Isåfall, skulle de trivas att bo inne? Jag bor i en etage lägenhet ^^

Lillatrasdockan
0

#22 Mina kaniner bor både ute och inne. Jag satsar på att ha alla ute för jag tycker det är härligare för djuren att kunna skutta runt och gräva och äta massa gräs o så =) Men nu kommer honan få ungar innomhus men finns en channs att jag tar ut dem om det är bra temperatur osv ute då när de är runt 7 veckor :)
Så nejdå, inga problem att ha dem varken innomhus eller utomhus. Däremot har jag alltid krav på att prata med köparen och själv avgöra om personen är tillförlitlig och bra ägare. Jag ger mig även rätten att själv avgöra om personen kan tillräckligt mycket, behandlar kaninerna på rätt sätt och har tillräckligt bra burar (att de får röra på sig tillräckligt). :)

twinnie
0

#23 naturligt vis :D får se hur stora burarna blir isåfall. Inget är ju helt säkert ännu ;)

Lillatrasdockan
0

#24, nejdå självklart ;) bara vänta och se :)

Lillatrasdockan
0

*puttis*

twinnie
0

mamma & pappa e fortfarande skeptiska. vi får se vad som händer ;D