Enkel eller dubbel?
Hur ser man om bebisarna är enkel- eller dubbelmanade? Jag har förstått att det är något form av streck (?) som man skall se, men är det någon som har bild på det? 
Undrar också ;P
// Hanna
www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner
Medarbetare på lejonkaniner.ifokus
#2 hur gamla är de på bilden?

#2 o #4 Men vilka bra bilder.
Detta har jag aldrig fattat.
Utan mina dubbelmanade så helt kala o "sjuks" ut i ansiktet när dom va nån stanns mellan 2-3 veckor framtills runt 7-8 veckor.
Dessa bilder tackas för 

Så här är det.
På dom som är dubbelmanade, växer pälsen där manen och kjolen ska vara långsammare än den andra pälsen på ryggen, så från början när pälsen börjar komma så ser dom nakna ut runt hals och på sidorna medan pälsen på ryggen växer. Detta ser man även när dom börjar skutta omkring, då ser det nästan ut som att dom har en puckel på ryggen där pälsen är längre, dom ser verkligen jättekonstiga ut, men allteftersom dom växer så börjar pälsen som ska bli man bli längre.
På dom enkelmanade växer all päls lika fort från början, men när dom börjar vara ca 3 veckor ser man att dom börjar bli lurviga runt huvudet, manen växer fortare på dom än på dom dubbelmanade.
Man ser väldigt tydligt skillnaden om man har både enkel och dubbelmanade och det är enda gången man kan se skillnad på dom.
#8 Tack för ett så utförligt svar!