(S) Lejonhuvad kanin 1.0
Namn: Ryssjöns Teodor
Ras: Lejonhuvad Kanin
Född: 2009-06-26
Kön: Hane
Färg: Isabella
Har stamtavla. Vi finns i Bålsta, norr om Sthlm, men transport borde kunna ordnas till de största delarna av Sverige. Han har fått som mest 92,5p på utställning.
Jag måste nu sälja min lilla plutt då jag känner att jag inte kan ge honom den tiden han behöver. Han är en mycket krävande herre som kan ta till bitandet om han inte får den motionen som han behöver. Han kan även bli grinig om han inte får som han vill. Dock är han en mycket social kanin som gärna slickar dig i ansiktet som hälsning. En riktigt trevlig och rolig kanin när han inte har sina dåliga dagar.
Jag skulle önska att han kom till ett hem där han kan få mycket utevistelse eller där han till och med kan få bli lösgående kanin, då jag märkt att han blir mindre grinig om han får göra av med mer energi.
Han kan nog bli en riktigt trevlig kanin med massor av Motion och aktivering kanske t.ex. hoppning. Han älskar att hoppa men kräver då en bra tränare då han lätt blir ofokuserad.
Kastrering rekommenderas då han nog skulle bli mycket lugnare och trevligare då.
Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.
Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!
Putt! :)
Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!
Putt putt!