Många pratar om det :)
Många just såhär på vårkanten pratar väldigt mycke om att det parat eller fått kaninungar :) så nu tänkte jag bara för skojjs skull kolla hur många som har kullar eventuelt kommer få kull :)
Om ni fått kull skicka gärna in bilder också :) kanske blir en liten tävling ;) Hoppas på en massa otroligt söta kanin ungar :)
Väntar ni på en kull eller två så skicka in en bild på mamman/pappan iså fall :)
#2 nää gud vad sööt jö!!
3#Han är sötare i verkligheten!^^
#4 Ja,det är ju alla kaniner förståss :D
#5 #7 Mycket fina honor blir säkert mycket snygga små bäbisar :D
Har en kull & kommer två på g. Blir en kull i sommar också.
+ en hona jag inte hittar någon bild på.
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin
Okeej :) Många som har/ska ha kullar :D Så roligt :D

#13 Nä fy ¨så gulliga dem var
själv har jag inte någon kull med ungar här just nu, men förhoppningsvis så födds det några ungar den här veckan.
#13 dom där söta små tussarna har jag nog sett någonstans…Har för mej det :) men dom är sjuktsööta:D
#14 Gud vad roligt :)
#14 hihi ja visst är dom :):)
åh så kul lycka till !!! :D

Tindrah är parad och ungarna förväntas komma om 1 vecka 
// Hanna
www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner
Medarbetare på lejonkaniner.ifokus
Jag har just haft 2 kullar eller fler men de frös ju ihjäl
men dessa är ca 10 veckor nu och flyttar hemifrån som bäst:
1.Sunny + Sam = 4 ungar dvv/rex
2.Vitsippa +Sam= 4 ungar dvv.lejonbl/rex
Parade nu:(ber.föd.9-18 april)
3.Felicia + Filur=
4.Sofi + Fox=
Ska paras:(april)
5.Wendy + Fox=
på bild 1: Sunny
Har en kull oranger nu och min Pippi fick i dag sin kull med Kossan; rexdvärgvädurar. =)
#22 Han är viltgul. Fin. Utställd eller reggad? Stamtavla?
Intresserad av att låna ut till Avel någon gång?
#7 Åh, jag vill ha bebis ur den kullen!! :P Fast det vet du redan ^^
Kram Johanna
Medarbetare på hermelinkanin och julen.
Besök gärna min hemsida, vinterstigens kaniner
Våran hermelinhona blev för ca. 2 veckor sedan parad med en snygg hermelinkille så vi hoppas på bebisar om två veckor. :)
Hojta till om nån är intresserad, eller kolla in våran hemsida för fler bilder och information:
http://istidenskaniner.weebly.com
#26 Ja. jag trodde ju jag köpte en hona så den gick ju med mina honor i flock och har ju haft mycket trevligt i sin unga ålder
dels i höstas drällde ju en massa ungar fram men vi trodde honorna rymt och gjorde ej så mycket mer än att rädda det som räddas kunde
sen nu i feb hände lite samma sak utan att de rymt och vid närmare koll är Sammet en hane. Nu kallad Sam!
Ja, jag lånar gärna ut men bor i Jämtland, han har ej stam då färgen ej var helt godkänd men härstamning, ej utställd då jag ej gör sånt. Har tel.nummer o mail till uppfödaren om du är intresserad, hon tar flera rexkullar!
Haha!Visste väll att det var många som hade kullar eller ska få :D Så roligt för alla :D
#19 Nää vad synd…
Jag har en lejonhuvad dvvs (foder)hona här hemma som blev parad den 29/3 med en angora/dvvkorsning. Tanken är att ungarna kommer gå framst till kel/hoppning :). Så vi får hoppas att det kommer lite bebisar i slutet av april. Jag längtar redan ihjäl mig ^^
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
#34 Blir nog härliga små ninisar :D
Har en kull nu. 7 st 4,5 v.
Kommer para min ''lilla'' dvvfuchs hona. Söker en liten hane (runt 1,5kg) nära mig som jag kan åka till. Ska maila någa i Danmark och en i Gbg om jag får låna deras hanar.
Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/
Jag har en kull som är 1 vecka gamla imorgon. Lejonhuvade kaniner är de :) Bilder kommer imorgon!
Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.
Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!
16 maj ska mina ninisar paras =) En stor och smäcker vädurskille med en (också ganska smäcker) new zealand tjej. Blir bebbar för hopp och kel =)
jawashoppkaniner.weebly.com

Jag väntar en lejonhuvad kaninkull om ca 1 vecka. Beräknat 8/4. Bild kommer senare.
Mvh Fatima
Medarbetare på Lejonkaniner.ifokus http://nastansjonskaniner.webs.com
Ojj trodde inte att såhär många små ninisar har/kommer födas :D Haha blir nog många annonser på bocket.se eller liknande sidor :D
#42 Det verkar faktiskt som om det är väldigt många som tar kullar detta året…kan bli svårt att hitta hem till alla ungar.
Kastanjegårdens Kaniner
#43 Jo det är ju det som är problemet…
#43 Men det är ju inte bara vi här på KIF som köper kaniner! :D Eftersom vi medlemmar här som får kaninbebisar är så utrspridda över landet tror jag inte det blir något problem.
Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.
Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!
Oj vad mycket bebisar som väntas! Man blir helt bebissjuk ^^
#46 Jo,visst blir man :D
Här blir det bara en kull i år, lejonhuvade dvärgvädurar i viltblå och viltblå manteltecknat. Anländer i mitten av maj om allt går som planerat :)
I mitten av april så ska min hona få träffa en supersnygg korsning.
Skickar med en bild på min hona.
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
Fick min kull idag:D
#50 Åhh vad kul :D
#51: JAaa, hur kul som helst :D<3
#52 min väntas komma om ca.2½ vecka :D Längtar så ***** mkt :D
#53: Ååh, äre också din första?=)<3
#54 Jo som troligen är levande…Min förra kull jag skulle få var troligen död eftersom honan bar ungarna ut och in ur boet…Så dom dog troligen :( Men nya förhoppningar denna gång på söta små ninisbäbisar :D
#56 Gud va' kul :D Sööt hona :D
#57 jupp, längtar^^ tack, tkr oxå hon e skitsöt (a) ;3
#58 Jo,en riktig skönhet :D
#59 hihi, hon tackar;)<3
Jag ska få en kull beräknat om ungefär en vecka :)
Jag väntar en kull om ca 29-30 dagar (:
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
Min första kull någonsin är planerad att komma om ca 4 dagar!
Mamman:
Pappan:

Min kull kom äntligen för några dagar sedan, i lördags. Har inte tagit några bilder på dem än däremot.
Hoppas på fina kullar till er :)
#67 hur länge har du haft uppfödning?
#67 Åh, så fin! Blev fruktansvärt sugen…

Jag väntar kull om ungefär 2 veckor mellan Färjbackens Bella och Royal Seeds Muscot "Theo".
Här är mamma kanin :)

#70 Vilken ras?? Supersöta :D
Förhoppningsvis kommer det bli två teddykullar här hemma också senare i år. Om det kan lösa sig på nått vis så Holly och Billie får träffa en ursnygg teddyhane nu till våren/sommaren… Jag hoppas verkligen det! Men vi får se.
Lägger in en bild på Holly och Billie :)
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
#68: detta är första kullen, så inte speciellt länge ;P ^^
#69: Tack, visst är dom fina:]

#72 Lejonhuvad kanin (välpälsade!)
mina kan komma i övermorgon!!