Kaninerna har börjat bråka :(
Våra kaniner satt i samma bur när vi köpte dem och de har bott i samma bur hela tiden här hemma .
Det är 2 honor och vi har haft dem i ca 1,5 månad.
De är födda i mitten av december.
Idag har de bråkat i buren :((
Jag hörde ett väldigt oväsen och när jag kom upp till buren så jagade den ena den adra och det ligger en massa pälstussar i buren !
De verkar oskadda båda två men andades snabbt och verkade stressade när jag kom dit.
Den ena kaninen har buffat runt lite på den andra innan men absolut inte såhär .
Antar att de håller på att bli könsmogna…..
Kommer de att fortsätta bråk tror ni ?
Eller kan det vara en tilfällig dispyt ?
Har tyvärr ingen möjlighet att dela på dem ikväll eftersom vi bara har en bur….
Hoppas verkligen de inte skadar varandra inatt eller så…
Tacksam för erfarenheter !!!!!
/Fia
Tror nog att dem kmr att göra som min honagör, försöka para sig så mkt som möjligt, när hon försöker på en hona så blir det slagsmål, men när hon gör på en hane så ligger dem bara stilla, men om någon ska försöka göra på henne så blir hon jätte sur, kan va d som e problemet ingen vill bli parad.
Tycker att det blir jobbigt när hon nu har börjat på mina gossedjur
Det kan vara en tillfällig dispyt, likväl som det kan vara en permanent.
Svårt att säga.
Så länge det inte uppstår blodvite skulle jag nog hålla koll på dem under det närmsta dygnet och se hur det går.

Om du vill att de ska fortsätta bo ihop så ta båda till veterinären och kastrera dem. Sära på dem och ge den andra ett tillfälligt hem med toalåda (diskbalja duger fint) i köket tex. När kaniner bråkar som dina så gör de det på blodigt alvar, personligen skulle jag aldrig låta dem fortsätta.
"You can not change the world by adopting an animal,
but you can change the world for that animal"