Kan jag para med han?
Hej jag ahr en kanin som har ett ganska aggresivt temprament, Elr Hon är inte så att hon bits men hon har ett sånt temprament! Men om jag sskulle para henne med min hane som jag har som kellkanin och han är hur gullig och snäll som helst, Skulle dom ändå kunna hoppa då? Jag tävlar hoppning med hon och hon är jätte duktig! Men jag vill inte para henne med en Hoppkanin med likadant temprament som henne eftersom jag är rädd att ungarna ska bli väldigt aggresiva då! Vad tror ni?
Du bör inte para henne alls om hon är aggressiv. Det ärvs ner till ungarna.
Emma
Håller med emms.
Jag skulle aldrig para en aggressiv hona, oavsett hur duktig/meriterad hon är.
Temperamentet bör alltid vara prio 1 anser jag.
Men hon är inte aggresiv men hon har ett, vad ska man säga piggt temprament! hon bits inte elr morrar inte.. Men jag tänkte om man parar med en likadan Hane kan ungarna bli aggresiva då?
#3, fast. Du skrev i första inlägget att hon var aggresiv.
nö jag skrev att hon hade ett aggresivt temprament.. men jag visste inte riktigt hur jag skulle förklara det! Men hon bits inte hon är bara PIGG och så!!
Men då är hon väll inte aggresiv:P Och bara för att du parar din hona som är hoppkanin med en annan kanin som inte hoppar betyder ju inte det att ungarna inte kommer kuna hoppa:P Det beror helt på ungen och hos vilken personen den hammnar hos. Men tänk både en två och tre gånger innan du tar en kull det finns överflöd med kaniner och kullen måste ha ett syfte. Om din kanin är pigg och har ett agressivt temprament låter det i mina öron som att hon inte är mogen att föda fram en kull det ska man också ha i åtanke att kaninen kanske inte är mogen att föda och fostra en kull. Jag avlar inte på sådana honor.
det blev lite fel :P Nu låter det som att jag inteavlar på pigga kaniner ;) Men tänkte at du kanske med pigg menar stressad och stressade och aggressiva kaniner ska man nog inte avla vidare på:P
Nä men om jag säger så här hon är snäll och bra hoppkanin, och hon är pigg men jag har aldrig varit med om att hon har blivit stressad :) Allt jag ville veta är om ungen Kan hoppa då oxå? Men nu har jag fått mitt svar , Tack :D