Kanin iFokus

Kanin

Etikett: kaninungar-och-avel
Läst 224 ggr
Lillatrasdockan
0

Bygga nytt födelsehus eller inte?

Jag var på väg att bygga ett nytt födelsehus till min dvv teddylöwen som ska ha kull om månaden ca (sattes ihop med hanen igår). Men insåg att jag hade kvar födelsehuset sen angoran. Detta födelsehuset är dock
B:30
H:30
l:50

Frågan är nu om hon verkligen skulle vilja ha det födelsehuset eftersom det är så pass stort. Man brukar ju alltid säga ju större desto bättre. Men frågan är om det verkligen är så när det gäller födelsehus med, eller om hon kanske vill ha det lite trängre och mera skyddat? :)

Jojsan
0

ingen aning…. ska nog själv också bygga en bolåda snart… vet inte vad den ska vara för storlek dock…

Pinscher2
0

Om jag säger så här, min jamorahona födde sina ungar i bodelen på buren. Å den är nästan lika stor som resten av buren, å det spelade ingen roll för henne. Hon var lika glad ändå! =)

Lillatrasdockan
0

#1 du kan ju kolla efter riktlinjernas på SKAF's hemsida.

Lillatrasdockan
0

#2 nämen, valde hon det bara sådär? :P haha :)

Pinscher2
0

#4, jajamensan, ingen problemtjej det där inte ;o) Men desto större problem blir till jättarna… Så jag ska se om min Per kan fixa nåt till henne. Jättarna bor ju i getternas gamla box…

Lillatrasdockan
0

Tja, annars borde du ju kunna bygga mera som ett tak som går ut från väggen och sedan bara stolpar dära. Sedan an du fälla upp taket. Kanske nite är optimalt men min angora föredrog det hellre än sitt födelsehus. Så jag hade alltid det åt henne istället =)

Jojsan
0

#3 jo de ska ja :P tackar ;)

KajsaM
0

#0 Det blir nog bra :)

#1 Kolla artiken "Lag om boyta" elr vad den heter där står det :)