Min hona beter sig som en hane!
Hej!
Min 2-åriga hona Busan beter sig som en hane hon hoar konstant, hon ska alltid sätta sig på mina gossedjur, mina ben och bokstavligt allt annat hon kommer åt.
Frågade djurmagasinet om deras åsikt där jag hade köpt henne, och då sa dem att hon är dominant hona, men isånt fall så är väldigt dominant.
Sen har jag ett till problem och det är hon är brunstig hela tiden även fast det inte äns är den veckan i månaden.
Kan någon säga vad det är för fel på henne.
Kaniner är brunstiga lite då och då, det finns inga speciella dagar/veckor de är brunstiga.
Jag tycker inte att det låter som om det är något fel på henne. När de är väldigt brunstiga kan de t.o.m jucka på saker osv :)
Not your mom, not your milk.
Jojo jag vet att dem är det då och då, men hon verkar har det hela tiden. Fast hon är inte så ''normal'':p
#2 - Vissa honor är faktiskt så. Brunstar dag ut och dag in och är helt odrägliga på den fronten.
Not your mom, not your milk.
Du är säker på att det är en hona då? Låter lite som en hanne, men det är inte så ovanligt hos honor det beteendet heller. :)
Har varit med om att djuraffären har sagt fel kön innan nämligen ;)

Jag har 2 honor och den ena (Ruth) är lite mindre men hon hoppar upp på Ruffsan och det ser ut som hon försöker para sig… Men Ruffsan blir ju vettskrämd… Så jag började säga till henne och "trycka ner" Ruth… Och nu har hon nästan slutat med det! Men hon är ganska dominant över Ruffsan…
Ok tack för hjälpen iaf:)
4# Vi tror att den kan vara två-könad frågade Jonas Valsrtöm om det kunde vara möjligt och då sa han att ``det finns i djurvärlden det med så det är mkt möjligt att ni har det´´., men så var det inte tyvärr hade carit lite mera förståndligt:p
Tack igen:P
Min ena kaninhona e oxå så :S Hade alla mina honor i samma Hage då STella va på Dell men inte sin egna dotter så jag tror det e som att dom vill ta makten över alla! :)
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt