My Red Rose "Rosen" säljes :´(
Då Rosen inte trivs med att sitta i bur såpass mycket som hon gör just nu så måste hon tyvär säljas. Hon är en go kanin som gärna hoppar upp i knät och myser. Hon passar super bra som lösgående innekanin men kan även vara utomhus utan problem. Liten kanin med mycket energi och visat god hopptalang. (Kanske något för hoppintresserad?) Hon har hoppat runt 130-140cm. (och nej, jag skojar inte) Så hon är super duktigt. Bits aldrig, rivs inte och sparkas inte. Helt underbar kanin i alla lägen och stressar nästan aldrig upp sig. Kan gå lös på gården och kommer när man ropar. (oftast) Hon är just nu i Sundsvall och har ingen brådska med att få bort henne. Priset går att diskutera och hemmet är viktigast. Måste få röra på sig mycket för att må bra, och jag känner att jag inte har den tiden och hon mår inte bra av att sitta still hela dagarna. Kan även många tricks. (fast har inte tränat på ett tag nu, men vissa tricks sitter fortfarande i) Hon älskar att lära sig nya saker och att vara i centrum. Hör av er om ni känner er intresserade :)
My Red Rose "Rosen"
f. 8 april 2009
e: Kaninen Snäll
u: Gullviva
Hermelin hona, Lite långa öron, ser mer ut som en liten hare.
Ser ingen mantel? Hon är väl enbart viltgrå?
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin
#2 syns inte så bra på dom här bilderna. men hon är väl Manteltecknad om hon är mörkare på ryggen? eller är jag helt fel ute då? :P
så himla fin!
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
#4 Jaa, hon är jätte fin. Det känns verkligen att sälja henne :´(
#5 okej, har ingen bra koll på färgerna ;)

#7: Det är jätte svårt att sälja kaniner på vinterhalvåret, på sommaren är det enklast.
:)
MVH.
Louise T
Medarbetare på Dvärgkaniner.ifokus.
" Everybody needs inspiration "
menar du 130-140cm i längd?

#9: Hoppas det annars är det lite sjukt! xD
MVH.
Louise T
#10 haha jaaa inte liite sjukt heller :P
#9 på höjden :P satt upp kompostgallrena på varandra men hon hoppade över det. Så jag o min kompis fångade in henne sedan mätte vi. Och det var 110-120 cm högt ;) skrev fel
#8 joo, jag vet :/ men skulle behöva komma till nån som sysslar med hoppning elr vadsomhelst bara hon får röra på sig :)
#10+11 haha, jaa. Låter helsjukt. Jag trodde inte heller på det innan vi mätte ;) Men så högt har hon hoppat ;) fast skrev fel, det ska var 110-120 cm högt :P

#12: Oj… Är helt chokad ! xD
MVH.
Louise T
#13 haha, jag med XD men hoppa kan hon iaf ;) det är bara att jag har inte tiden som hon kräver. Hon vill gärna springa om kring flera timmar om dagarna och sedan mysa på kvällarna :) men nånstans runt 110-130cm högt hoppade hon. Kommer inte ihåg riktigt. Och då var hon 3 1/2 månad gammal ;)
Rosen gör "puss" på bilden :´)
Börjar bli lite akut :/ Har inte tiden som krävs för henne så hon behöver flytta. Hon hoppar höghus men har inte hunnit hoppa så mycket med henne dom senaste 2 månaderna. riset kan diskuteras och all hennes utrustning medföljer.
om det börjar bli akut så kan du ju lämna henne till ett omplaceringshem sålänge? Kanske inte är det roligaste alternativet men du kan ju ha det i åtanke :)
Är hon helt rumsren? Gnagar hon på saker väldigt mycket?
#17 Hon är helt rumsren här hemma i alla fall. Så hon är rumsren :) Blir hon uttråkad gnager hon på saker, men är hon stimulerad så gnager hon bara på grenarna i buren ;)
#16 Har henne hellre hemma då. Om ingen tar henne löser jag det på nått annat sätt. Så tar ingen henne behåller jag henne :) Kanske kan bli stallkanin till hästen min ;)
Den här tråden har "fastnat" i min ruta där man ser om trådarna har blivit uppdaterade eller inte, konstigt.
#20 vissa trådar fastnar för mig också :P
#21 Ja, det är så himla störande. Men det försvinner om man skriver i tråden.
jag kan tyvärr inte ta henne men jag önskar er lycka till! hoppas att ni hittar ett bra hem :)
#23 okej. Ja, jag hinner inte med henne och är kanske med henne bara en halvtimme om dagen :/ Hon får röra på sig mer men hon behöver mer gos och sånt än vad jag hinner med :(

är hon innekanin? då kanske du kan ha henne lös hela tiden och ta bort sladdar och farliga saker, fixa mycket saker, bollar och allt så hon har mycket att göra =)
/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
Rest in peace Valkyrie!
#25 hon är både och :) Honm biter på mina tapetkanter eftersom dom har tapetserat så dåligt :P (bor i en lägenhet som inte är våran..) Och även om hon går fritt i mitt rum så hinner jag inte med att gosa och ha nån kontakt särskilt mycket :/
Ingen som är intresserad?
Kollade upp hur högt hon hoppade. Fel av mig, det var runt 1-120cm högt ;) Hon är världens underbaraste. Rumsren och kommer när man ropar. Kan några tricks (när hon vill..:P) Har aldrig bitit nån eller så. Mer bilder kan mailas! :)
Hemmet viktigare än priset.
Är hon klicker tränad eller hur har du lärt hon trix? Vet du hur hon funkar med andra kaniner? Men sundsvall lite långt bort kanske :/
Kan du tänka dej att ha ute henne på foder för att se hur hon passar i de nya hemmet?
#28 näe, bara godistränad :P Hon är underlägen mot andra kaniner. Jag skulle kunan tänka mig att ha henne på foder för att se hur det går. Men man får kanske ge det nån månad elr så? :)
Jag som är så kär i Rosen! Kan tyvär inte ta henne för tillfället, vi ska bygga en 4-fackare mot sommaren. Då skulle jag kunna ta henne.
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
Jag är intresserad! Söker en kaninhona som kan gå i hop med in kastrerade hane, han är jätte snäll:) Jag brukar träna Kaninhoppning, med min hane, han är jätte snabb och behöver röra sig jätte mycket. Kan du pm:a mig??
hon är min lilla bebis, så det här känns jätte hemsk
#30 Det är lätt att bli kär i henne
#31 ska göra det 

har du hittat hem? du kan ju hälsa på henne och kanske vakta om hon ska bort. :)
Rest in peace Valkyrie!
#33 näe, har inte hittat ett hem än. aa, om hon inte bor för långt bort ;)
Kan eventuellt bli så att hon får bo i stallet där jag har åsnan. Men dom har jakthundar så jag vet inte :/
Men helst så säljs hon! :)

Tycker inte man ska byta ut djur sådär. Sedan kommer väl den kaninen in i tonåren och börjar tugga på möbler och så ska du sälja den. Om man ska göra sig av med en kanin tycker jag inte man byter ut den mot en annan!
du beskriver att hon inte gillar att sitta i sin bur hela dagarna, det tror jag inte någon gillar men vissa kaniner visar det på ett annat sätt.
Rest in peace Valkyrie!
#36 När jag är i skolan så kan hon inte vara lös då hon biter på tapeten som sticker ut. Det är väl klart att ingen kanin gillar att bara sitta i en bur. Men vissa raser är ju lugnare och ´kanske inte behöver var ute dygnet runt? ;)

Tycker man inte ska byta ut djuren så där. Jag tycker du helt klart ska satsa på din kanin som du har nu istället för att byta ut den mot en annan eller inte skaffa en ny efter rosen.
Kaninen som du kanske ska byta ut mot kanske är lugn hos nuvarande ägaren men sedan när den byter kanske den blir rastlös hos dig eftersom den haft andra rutiner hos förra ägaren. Ägaren innan kanske haft en stor och bra bur och varit ute och kelat, hoppat och mycket mer med den. Sedan då när den kommer till dig kanske den får sitta i buren ibland men mest ute dygnet runt, om du har kaninen ute ensam när du är i skolan är det inte konstigt att den är rastlös. Då får man se till att ha mycket saker till den, gosa så mycket man kan och om man inte har tid med det så kanske man inte borde ha kanin.
Vissa kaniner är lugnare än andra och vissa kaniner visar rastlöshet mindre än andra men tänk på om du skulle vilja sitta i en bur hela dagarna utan kel och Motion när du har massa läxor att göra.
Förlåt men känns helt vansinnigt att man ska byta kanin med en annan bara för att den är rastlös pga att man inte har tid med den.
Dvv är ju lugnare i temperamentet men de kan ju också bita på tapeter & föremål och alla kaniner behöver Motion, så är det bara.
/ Johanna
Rest in peace Valkyrie!
Hon har en massa saker att hålla på med :) Men när jag är i skolan kan jag ju inte pyssla med henne ;) men är jag hemma så brukar hon springa lös i hela lägenheten och så. Jag tänker inte byta ut henne :) Ska försöka få till det med Rosen så gott det går, men är hon fortfarande rastlös så får hon flytta. Även om jag gosar med henen när jag är hemma så blir hon endå uttråkad när jag är i skolan. Även fast jag har en massa saker till henne :)

Vad bra, jag tycker inte man bara ska byta ut djur så där :) Hur stor bur har du? har du kanske möjlighet att köpa en kastrerad kompis till henne? tror hon kanske skulle kunna ha mer att göra då :)
Rest in peace Valkyrie!

Vad bra, jag tycker inte man bara ska byta ut djur så där :) Hur stor bur har du? har du kanske möjlighet att köpa en kastrerad kompis till henne? tror hon kanske skulle kunna ha mer att göra då :)
Rest in peace Valkyrie!
#41 Hennes bur nu är väl runt 100m lång, ca 50cm bred och kanske 60cm hög :P Mim mamma är allergisk och vet inte om hon klarar av en till kanin. Kan ju bli för mycket lukt :/ Hon skulle säkert ha jätte kul med en kompis och inte bli lika rastlös :D
Rosen är fortfarande kvar, kan eventuellt tänkas att lånas ut på foder! :)

Testa och bygg en kompostgallerhage åt henne?
Jag har inte dåligt samvete för Mio när jag är bosta, han kutar runt i racerfart, springer i lååånga rör hoppas upp på hus och stenar:)
Mer plats åt henne så hon får springa lite kan ge fint resultat!
#43 Kan testa.
Men är det nån som vill ha henne och kan erbjuda ett bra hem så är hon fortfarande till salu ;)

Tycker du borde satsa lite på henne innan du bestämmer dig för att sälja :) men det är mitt tips? , om det kör ihop sig totalt kan det vara bra e upp för vem du säljer till bara :)
Skulle ju vara kul om hon hamnade hos en kaninhoppmänniska, testa med en annons inne på Kaninhoppning.ifokus.se :)
Istället för att hamna hos något barn som sedan tröttnar, se till så föräldrarna är kaninkunniga.
skulle ´ju vara kul om det var ngn här på iFokus :D
Rest in peace Valkyrie!
#45 Jo, jag försöker ju få ihop det så gott det går ;) Vill inte att hon ska hamna hos vem som helst. Skulle också tycka att det var kul om hon hamnade hos en kaninhoppare. Jag har en annons ute där, men kan ju putta upp den (A)

Jag kan fråga om någon jag känner vill ha eller om jag ser någon som söker hoppkanin :) skulle det funka i sommar kanske?
Rest in peace Valkyrie!
#47 ja, jag kan ju hålla kvar henne tills rätt köpare kommer ;)

okej, vart finns hon?
Min familjs kompisar ska ju köpa kanin :) ska försöka hitta en bra kanin till de :P
Rest in peace Valkyrie!
I Sundsvall :)

tyvärr bor både jag och de i stockholm :(
Rest in peace Valkyrie!
om någon är det minsta intresserad kan ni gärna PM:a mig. Allr utrustning plus mat följer med. Även en inne´bur och utebur (sommar) kan följa med. Har inte satt nått pris då hemmet är viktigare.
Hör gärna av er! :)
får man kaninen och buren för samma pris? I alla fall skulle jätte gärna ha henne, men jag bor för långt bort…(i stockholm)
#53 ja, allting ingår i priset. Hade nkt mig runt 200-300kr elr så.
Transporter går ju att ordna om du är intresserad. elr så kan du ta en liten minisemester på sportlovet ;)
Jah, men det ska vi nog kunna ordna, men kanske kunde du pm:a ig med info och bilder? Har du bilder på burarna också?
#55 fixar det :)
#56 Vad bra!
Rosen finns fortfarande kvar och det börjar bli lite akut :/ Kan lämna ut henne på foder och om det går bra så kan hon även ges bort..
#20, #21 & #22 Klicka bort tråden en gång, det brukar hjälpa.