Inte som jag tänkt mig..
Jag har väntat på en kull som varit planerad sedan i höstas. En kull med vit blåögda bebisar. Nu har det gått 4 dagar övertid och jag tror att honan går tom. Uppfödarna ska antagligen para om henne men jag vet inte om jag vill vänta så länge eller om jag ska börja leta nytt. Det enda är att föräldrarna hade bra utställningspoäng och uppfödaren fanns i närheten. Annars får jag åka en bit och jag vill egentligen träffa kaninen innan köpet.. Ett annat alternativ är att jag väljer en annan färg t.e.x Zobelsiames Blå som jag varit inne på ett tag. Jag vet inte riktigt hur jag ska göra :( och skulle behöva lite tips? och råd.
Jag tror att det är jättesvårt för oss här att avgöra. Det handlar ju faktiskt om ditt liv och dina val i livet, så du måste göra det som du känner kommer bli bäst för DIG 
Det kan vara jobbigt att vänta, jag vet, men är det kanske inte värt det om du nu kan hälsa på kaninen innan köp och så? Det är även mycket värt att träffa kaninens föräldrar och då har du kanske den chansen också?
Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.
Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!
Fast tänk på att en 8 veckors gammal kaninunge kan ha ett beteende som ung och ett helt annat beteende som vuxen. För jag antar att du ville träffa kaninen innan för att se hur den är i beteendet?
Om jag var du så skulle jag antingen leta upp en annan uppfödare av samma färg eller välja en annan färg.
Är det dvärgvädur som det gäller? Då borde det inte vara så svårt att hitta uppfödare.
Kastanjegårdens Kaniner
#3 Ja, jag är 99.99% säker på att det ska vara en dvärgvädur. Så något har jag ju iallafall redan bestämt. Jag ville gärna se lite hur föräldrarnas temprament var innan. Ni får gärna hjälpa mig att hitta uppfödare.
#4 Är det framförallt vit blåögd du är ute efter?
Om man hittar en bra uppfödare en bit bort så tror jag inte att de skulle ljuga om föräldrarnas temperament men jag förstår att vill att köpet ska bli så bra som möjligt.
Kastanjegårdens Kaniner
#5 Ja, men även blått. Mejlade nyss en uppfödare som bor i Vårgårda och frågade om hon skulle ha några blå:a kullar iår :)
Vart är det du söker uppfödare? :)
Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.
Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!
#7 I närheten av Göteborg, helst lite söder. Men uppåt en bit går också bra =)