Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninungar-och-avel
Läst 614 ggr
[Hejkungen]
0

Tror jag väntat förgäves.

Efter att läst lite här inne verkar det som om min hona inte ska få några ungar. Hon är beräknat till den 18;e och jag kan inte känna några ungar när jag känner på buken. Hon har inte boat någonting, hon tar snarare ut allt halm från sin bolåda & hon har bara blivit gosigare & så. Hon är precis som vanligt så jag tror hon är skendräktig? :/ så tråkigt att gå och vänta & planera så länge, så kanske det är förgäves.

LinneaJohaanson
0

Du sa att hon blivit gosigare, det kan ju vara ett tecken?
Vi har haft många honor som man inte alls kännt ungar i magen, och blivit besvikna, och planerat omparning på. Och så en morgon så ligger det små ungar i ett bo..Så man ska aldrig säga aldrig! Och vissa honor visar knappt tecken på att dom är dräktiga, och även är det många honor som inte boar alls förrän precis innan födsel!
Jag håller tummarna för att Kiara får sina ungar :)

Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se

pigelina
0

Har haft honor som inte visat någt:P
Men så helt plötsligt så finns det ungar där endå:)

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

Inaarah
0

Som Pigelina, mina honor går allt som oftast utan att visa något, känner inga ungar eller dylikt men helt plötsligt dagen efter är det boat och ungar födda! :)

Tappa inte hoppet, vissa niner boar precis innan och andra lite tidigare, de kan ju lika gärna komma imorgon och hon boar i natt? :)

Zvintos
0

Hemma hos mig har det varit lite 50/50 på om det märkts eller ej.
Ena honan visar tydligt att hon är dräktig redan några dagar efter PARNING.
Familjens hona blev stor som ett hus, så där gick det inte att missa.
De andra honorna har vi inte märkt någonting på.
Ena honan gick tom första gången, andra gången tog parningen.
Hon betedde sig precis likadant båda gångerna, blev lika rund om magen osv.

Så ha lite tålamod, så lär du märka inom den närmsta framtiden om parningen tog eller ej. =)

lomsen
0

Som sagt, hav tålamod!Flört

[aammE]
0

Vissa honor boar precis innan.