Kanin iFokus

Kanin

Etikett: köpes-säljes-transport
Läst 3867 ggr
geo10
0

(S) Rex hane till salu

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har en Rex kanin till salu. Han är på 1,5 år, kastrerade och med stamtavla.

Lyssnar till namnet George, älskar mat och gos. Rumsren och nyfiken. Vill alltid vara med där det händer. Han är van att vara inomhus och gå mycket fritt. Tyvärr måste jag nu sälja honom pga tidsbrist. Hoppas han kan komma till ett kärleksfullt hem så snart som möjligt.

Pris 400, kan diskuteras

Kontakta här eller på E-post: mail@idapersson.se

Vi finns i Kungälv, strax norr om Göteborg.

(Bild från i sommras)

geo10
0

En till bild på Geo, här är han inte brunbränd, som han blir lite på sommaren Glad

Valkyrie
0

Om den hade varit utekanin kanske jag hade kunnat köpa den. Letar efter en kompis till min rex som helst ska vara kastrerad. Synd att din var ute :(

/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
       Rest in peace Valkyrie!

geo10
0

Okej, ja han brukar ju vara ute på sommaren såklart. Men på vintern får han bo inomhus. För vi har inte haft någon bra bur till det. Så han klarar ju inte att bosätta sig utomhus nu, utan att vänja sig.

Valkyrie
0

nej såklart jag förstår att de måste börja vara ute på sommaren ;)

sen bor jag ju i stockholm också ;)

lycka till ändå.

Men om du har kvar honom i maj kanske det går =)

Rest in peace Valkyrie!

geo10
0

Ja de är ju en bit bort oxå. Ja hoppas dock han får ett nytt hem så fort som möjligt då vi nu jobbar mycket båda två. Är inte snällt att inte hinna med sitt djur ordentligt.

Valkyrie
0

aha, synd eftersom han var otroligt fin :')

Rest in peace Valkyrie!

geo10
0

Mmm.. verkligen inget lätt beslut. För han är så himla gosig å social. Men man måste ju se till djurets bästa.

Valkyrie
0

aa. Du kan ju åka och hälsa på honom sen :)

Rest in peace Valkyrie!

zezagena
0

Såg att Hanekulle var intress för en rexkompis till sin rex, kastrerad då..  zez

geo10
0

Zezagena. Då får du gärna tipsa om George Glad

Valkyrie
0

mycket rex tillsalu nu tycker jag , börjar bli mer populärt :D

Rest in peace Valkyrie!

Valkyrie
0

får man ställa ut kastrerad hane? :/

Rest in peace Valkyrie!

geo10
0

Ja de kanske är mycket rex. Inte konstigt då det är helt fantastiska:) Jag vet faktiskt inte hur det är med att ställa ut. Har aldrig gjort något sådant.

geo10
0

*putt*

geo10
0

Ingen som är intresserad av en gosig kanin?? Glad

Valkyrie
0

jag kanske är intresserad men måste i så fall vara i sommar då jag ska ha utekanin ;)

Rest in peace Valkyrie!

MajaL
0

Synd att han är kastrerad. Annars hade jag ev. varit intresserad.

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

Valkyrie
0

skulle du kanske kunna vänta tills i maj? i så fall kanske jag skulle kunna ta honom :)

Rest in peace Valkyrie!

geo10
0

Tyvärr kan ja inte lova det, då det vore bra om han fick ett hem så snart som möjligt.

Ja tyckte oxå det var synd att kastrera honom, men han markerade revier alldeles för mycket och för länge, så vi blev tvugna. Nu är han dock rumsren, vilket är toppen :)

kaka1234567
0

men om han kan va utte på sommaren kan man sedan ha han ute på vintern .

De är bara att vänja den den kommer derekt att anpassa sig efter kylan mm så gör man med kanin ungar.

Om de är ute på sommaren hinner dem byta päls till vintern så är de med alla kaniner har jag läst ovs ålder.

Hoppas en så finn kille får åka till valkyrie (johanna )

_Mvh kaka
_

Medarbetare på Arabiska fullblod,Burfåglar,undulater,Irish Cob och NH ifokus

Valkyrie
0

Jag hoppas verkligen han finns kvar i maj :)

Det skulle verkligen vara toppen, Men om ingen är intresserad och om det skulle närma sig maj kan du gärna kontakta mig :)

kan han kanske vara hos fodervärd tills maj?

Kan du berätta lite mer om honom? :)

Om han kommer till mig kommer han vara utekanin, kommer få honom väldigt tam (min fd kanin blev som en hund) Jag är ute med kaninerna så mycket som möjligt och flera gånger per dag.

På sommarhalvåret får han isf vara ute dygnet runt i min stora hagparadis :)

Rest in peace Valkyrie!

geo10
0

Självklart ska jag ha dig i åtanke. Hur får man tag på en fodervärd då? Det kunde vara intressant.  Vad vill du veta om honom? :)

Javisst kan han vara ute sen, är ju precis som du skriver. De måste bara vänja sig först:)

Valkyrie
0

Jag är väldigt intresserad av honom iaf :)

jag kan hjälpa dig hitta fodervärd om du vill?

Eller så skriver du en tråd:

Fodervärd sökes:

Hej jag har en rexkanin som jag måste hitta fodervärd som kan ha honom till maj då han ska byta ägare.

och så berättar du lite och vart du vill att han ska hamna göteborg eller stockholm kanske?

Jag bor i stockholm :)

Hos mig skulle han få sällskap som jag ska köpa i maj :) en dvv rex ska jag köpa då.

Rest in peace Valkyrie!

Valkyrie
0

Har du fler bilder på honom?

Har du hoppat något med honom?

ställt ut honom?

vart har du köpt honom?

berätta gärna om hans temperament, hur bor han nu?

har han bitit eller atackerat någon?

gillar han att gosas med?

van vid sele?

van att bli buren?`

:)

Rest in peace Valkyrie!

geo10
0

Ska kolla efter fler bilder, då han är svart är det svårt att få till fina tycker ja, men några fler finns ju.

Har aldrig hoppat med honom, inte heller ställt ut honom. Han kommer från en ort utanför göteborg, som heter fotskäl, hans mor är svart och hans far svart-vit.

Som jag skrivit förut är han en riktig gosare, men har svårt att sitta still i knät, så bättre att vara med honom på golvet då kan han gosa i timtal. Är ganska van att gå i sele, fast eftersom han är inne stor del av året så föredrar han att springa fritt. Går jättebra att bära honom.

Nu bor han i ett eget rum där han går fritt och gör sina behov i en liten låda. Har "spärrat" av med hjälp av en barngrind och är bara ute från sitt rum när vi är hemma.

Han har aldrig attakerat någon person. Även om han kan vara väldigt underhållande när han blir arg på hushållspapper och dammsugaren :)

När han inte är på goshumör (vilket han oftast är) så är det mycket fart som gäller. Tror att han skulle gilla hoppning, även om ja inte testat. Då han ofta skuttar runt på mattorna och springer som en liten grön.

Hoppas du fått svar på dina funderingar:) Visst kunde det vara bra att få hjälp att hitta fodervärd. Har ingen möjlighet till att transportera honom till sthlm, däremot, ska jag faktiskt upp till katrineholm till nästa helg. Kommer ju halvvägs då, om det skulle hjälpa något. Annars finns han här strax utanför göteborg.

Valkyrie
0

Okej, perfekt kanin till mig verkligen.

Väldigt intresserad :)

Jag kan skriva en tråd här på iFokus åt dig :)

Rest in peace Valkyrie!

geo10
0

Tog en bild precis nu, när han sitter i sitt rum å pustar ute efter ett race på mattan i vardagsrummet:)

geo10
0

Ja visst gör det, värt ett försök :)

Valkyrie
0

Underbar :')

Rest in peace Valkyrie!

Valkyrie
0

Jag har pm:a dig nu ;)

Rest in peace Valkyrie!

Valkyrie
0

förresten, passar han bra med andra kaniner?

varför kastrerades han? :)

Rest in peace Valkyrie!

geo10
0

Tyvärr vet jag inte hur han fungerar med andra kaniner, då jag inte känner någon här som har kanin. Han har alltså inte träffat några sen han var liten plutt.

Eftersom vi haft honom som innekanin, fungerade det inte att han revirmarkerade (skvätte kiss). Vi hade tålamod för att se iaf det skulle gå över med tonåren. Är ju synd att kastrera. Men tillslut fick vi ge med oss.

Valkyrie
0

okej, men hur reagerar han mot andra djur då? om han träffat ngn dvs

verkar han ensam eller tror du han vill ha sällskap?

Rest in peace Valkyrie!

geo10
0

Verkligen svårt att säga, han älskar ju människor när de kommer på besök å är inte alls rädd för nya människor. Har en nyfiken personlighet vilket gör att han borde gilla närehten av andra kaniner. Men djur har han inte träffat. Om du skulle ha honom, skulle han dela bur med andra då?

Valkyrie
0

okej.

Om han får bo hos mig skulle han få bo ute på sommaren i en stooor Hage med dvv rex hona som jag ska köpa i maj och när det är vinter får han bo med honan i utebur (ska bygga en väldigt stor) :)

Rest in peace Valkyrie!

TheMe
0

Ville bara inflika att det är inte alls synd att kastrera. Bara helt onödigt att hålla en sälskapskanin fertil. Bra gjort av er att ni kastrerade eran kanin! Han är jättefin, hoppas han får ett fint hem.

"You can not change the world by adopting an animal,
but you can change the world for that animal"

geo10
0

Ja tyckte det kändes lite synd ja. Men självklart ska man ju inet se det som någon nackdel att han är det :)

Valkyrie
0

Nu om jag det blir av att köpa george slipper jag kastrera och hålla på med allt jobbigt, en underbar kastrerad kanin gud vad glad jag blir när jag ser honom =)

Rest in peace Valkyrie!

geo10
0

Ja då är de ju viktigt att de går ihop. Men som sagt svårt å veta när han inte har träffat andra djur…

Valkyrie
0

För mig känns det lite jobbigt att kastrera just för att min kanin dog efter kastreringen… sedan skulle ju valkyrie vara till sällskap och hon dog förra veckan så nu är jag helt kaninlös men ska köpa kanin till sommaren.

Geo skulle vara perfekt!

Rest in peace Valkyrie!

Valkyrie
0

förresten får man med buren? tänkte bara om jag skulle hitta fodervärd och ej har innebur ;)

hur stor bur har han just nu till honom? :)

Rest in peace Valkyrie!

Valkyrie
0

förresten får man med buren? tänkte bara om jag skulle hitta fodervärd och ej har innebur ;)

hur stor bur har han just nu till honom? :)

Rest in peace Valkyrie!

Valkyrie
0

Hur stor är buren du har sitt honom nu? får man med den?

Hur mycket väger han? :)

Somsagt har jag hittat fodervärd och vill gärna köpa honom.

Mvh Johanna

Rest in peace Valkyrie!

geo10
0

hej har inte haft tid att logga in förns nu. han har ingen innebur då han bor i ett eget rum. han har bara en toalettlåda. Har inte vägt honom på länge, då jag själv inet har någon våg. Men rexar är ju medelstora, å skulle gissa på 1,5-2 kg.

Valkyrie
0

Okej, så han väger bara 2 kg ungefär? :) liten rex eftersom de brukar ligga mellan 3-5 men det är ju bra.

Aha okej :)

Rest in peace Valkyrie!

geo10
0

haha. då kanske han ligger mer på 3 kg. som sagt har inet vägt honom så det rä svårt att uppskatta :)

Valkyrie
0

Tråden kan låsas eftersom han ska få flytta till mig =)

Rest in peace Valkyrie!

Inlägget är låst för nya kommentarer