Kanin iFokus

Kanin

Etikett: beteende-hälsa-och-skötsel
Läst 1552 ggr
riiffen
0

Hur lyfter ni era kaniner?

På vilket sätt brukar ni hålla era kaniner, när ni har lyft upp dom? :)

medarbetare på allergier.ifokus .

Zvintos
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det är lite olika beroende på hur kaninen reagerar, samt hur länge den ska vara i famnen.
Två av mina kaniner kan jag i princip lyfta hur jag vill - de är som trasdockor i famnen och är helt avslappnade. =)
Såhär håller jag mina om det är en kort bit dem ska bäras.
Deras rumpa vilar på min arm.

SandyCipper
0

Asså under fram armarna och på rumpan, sen håller jag hon mot mig Skrattande

[aammE]
0

Algot håller jag som Ninni, eller lite hur jag vill egentligen för han bryr sig inte. Dolly däremot bär jag med ena handen under rumpan med pekfingret mellan baktassarna och andra som stöd över bröstet under framtassarna med ett pekfinger mellan tassarna där också. Tror jag. Ariel bär jag precis som Ninni.

Rebiz
0

Ibland som en "bebis",asså kaninern på rygg i min famn eller lite som på ninni's bild, fast en hand under rumpan oxå, typ :P

LinneaJohaanson
0

Dom flesta kan ja bära som jag vill!
Men ex frassen bär ja på de få sett som går
han är så stor att han inte kan sitta på alla möjliga sätt!
Men de vanligaste för alla är väll att dom "ligger" på min arm eller vad man säger..kan visa med bild imorrn!

Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se

pigelina
0

Dom flästa bär jag som NinniH visa, fast bara om dom har sele på sej, annars bär jag dom mot bröstet,

Blomma klarar inget av dom sättet så hon liger i mina armar, ibland upochnerpå ibland vanligt:P

och bär mina dräktiga honor som Blomma fast inte upp och ner på;)

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

jahadu
0

lyfter upp dom i nack/rygg skinnet och sen håller jag dom mot mig typ som de flesta brukar hålla en katt. när jag tränar hoppning med dom brukar jag hålla dom typ så som på ninnih´s bild, som en chihuahua x)

[BonnieL]
0

Korta sträckor gör jag som Ninni, annars ligger de liksom på armen. ^^

Tarja
0

Håller alla mina som Ninni gör =)

Brumelisa
0

#6 Bär du henne verkligen upp och ner? Låter inte bra.

LinneaJohaanson
0

Hon menar nog på rygg!

Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se

Ulva
0

Det beror på. jag kan bära Fille på typ alla vis, men det är bra att stödja rumpan, bakbenen är känsliga. Men oftast rumpa och mage eller som första bilden.

Tisdus
0

Jag bär Peach mot bröstet, då kan hon ändå vrida sig som hon vill och klättra upp mot axeln, hon gillar att se vart hon går ;) Hon brukar vrida sig självmant så som syns på bilden i #1, eftersom hon vill titta sig omkring. :)

Linnslins
0

Min är inte så glad i att bli lyft eller hållen, så när jag måste bära eller lyfta henne så försöker jag lägga henne på armen med huvet i armvecket. Jag tror hon är lite höjdrädd ;)

Ibland lägger jag henne som ett barn, alltså på rygg i famnen och så gosar jag med henne, fast det är nog bara jag som tycker det är mysigt ;P

Men oftast har jag henne på golvet, om vi ska gosa så sätter eller lägger jag mig på golvet och klappar henne på huvet, då kan hon vara stilla i 20 minuter utan problem :D