Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 362 ggr
ebbaa
0

Snälla, hjälp mej!!

Mina 2 kaniner är jätte glada små krabater, men dom är lite vilda..   Har någon något bra tips? om hur man kan tämja dom lite?                När jag tar upp dom bulltar hjärtat jättefort och sådär.                        Snälla, hjälp mej!!

Hopi
0

Det gäller nog bara att hålla på med dom jättemycket, eller ofta kanske jag ska säga. Försiktigt och mjukt, så då kommer dom säkert vänja sig och märka att det inte är farligt! =) Ge dom mycket godis, typ banan, äpple..

Clariiz
0

Släpp ut dom löst på golvet och sitt och vänta. rör dej INTE. Låt dom komma fram och nosa. gör detta ca 30min varge dag! du ska inte klappa eller bära dom när dom kommer fram bara fortsätta att sitta stilla och vänta.

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

KajsaM
0

Tålamod ;) Klappa,prata & ge godis ;)

Fiona
0

mina kaniner är oxå lite sånna:/ men Maja är lite sur av sej och skygg men de börjar bli bättre pga att jag har suttoit mkt inne hos henne matat henne ur handen m.m!Honey hat bara vart hos mej i 3 veckor så hon är fortfarande sjygg hon är bara 4 månader ochså.och så har hon redan bytt hem en gång före så de är väl rätt förståligt:P

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

Clariiz
0

Lycka till! :)

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

ebbaa
0

#1, okej, men tycker kaniner om bananer?

#2, Okej, men ska jag bara sitta helt stilla? Dom liksom gömmer sig under bordetFlört

Tcak alla

KajsaM
0

#6 Ja, dom flesta kaniner tycker om banan :D Ja, sitt helt stilla och vänta till dom vågar komma närmare och närmare, även fast det tar ett tag =) Och ett tips? är att ha mycke saker där dom får skutta t.ex saker att krypa in i, tunnlar & saker att sitta på m.m :)

ebbaa
0

#7, jag prövade idag att sitta helt stilla, dom kom fram efter ett tag :) tack!

KajsaM
0

#8 Vad bra =) Lycka till!

ebbaa
0

#9, tack så mkt

Clariiz
0

Sa ju det funkar :) Tänk på att inte klappa när dom kommer fram, dom ska "be" om att bli klappade. Gör det flera ggr i veckan! helst 1-2ggr om dagen.

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

Tina-A
0

Ge mycket godis, ex banan eller morot, från handen :)

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

ebbaa
0

#12, ska jag sitta stilla och ha lite godis i handen breve mej typ???

#11, tror du dä ä en bra idé?

KajsaM
0

#13 Ja sitt stilla tills dom vågar fram :)

Clariiz
0

Om du är "på" kaninen och ska klappa och kela med den, kan den tycka det blir obehagligt och tar det förgivet. Om du slutar kela så mycket och bara lyfter ur den, kommer kaninen ta mera kontakt och själv vilja bli kelad med. Kan verka grymt, men kaninen har då själv valt att kela och kommer inte vara så rädd efter det.

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

Tina-A
0

#13: Stoppa in handen i buren och ge dom :) Eller locka dom till dig genom att sträcka fram godiset mot dom när dom skuttar ute.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

ebbaa
0

#15, okej, jag ska släppa ut dom och sitta stilla, ska jag sitta i ett storrt rum lr börja i ett litet rum? Ska jag ha samma kläder på mej i början när jag sitter still?

#16, okej, jag ska göra som du säger ;)

Clariiz
0

det spelar inte så stor roll. Kaninen bör ha ett göm ställe så som en säng, skåp eller liknande. Den kan känna sej tryggare då. Sen kommer den nog våga sej fram och nosa på dej. Jag tror inte kläder spelar så stor roll. Visst kan du ha det om det känns bättre.

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

ebbaa
0

#18, okej, tack så mkt. har du typ haft många kaniner? eller är du ett proffs?Flört