Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 1349 ggr
[sstorm]
0

Minsta höjd från marken?

Undrar vad den minsta höjden från marken är på en utekanin bur? Hittar de ingenstans och någon här måste ju veta :) Skiljer de för dvärg och jätte kaniner?

Tacksam för svar!

Zvintos
0

Finns inget minsta mått från marken, utan det är upp till en själv.
Det enda som lagen säger är att buren ska vara upphöjd från marken vintertid, men ingenting om några särskilda mått. =)

[sstorm]
0

#1 okej, vad skulle du rekomendera? Jag bor ju nära sthlm, så vi brukar ju inte ha sååå mkt snö (även om vi fått de iår)

Zvintos
0

#2: Det beror lite på vilken typ av bur det är.
Men det enklaste är att man anpassar benhöjden så att det blir en bra arbetshöjd när den ska städas ur.

[BellaO]
0

Finns ingen lag, men tkr åtminstomne kanske en halvm:) (både för rovdjur-insyn och snö så man slipper fixa sen) Det snöar inte så mkt häri stockholm, max 1m, om man har den lite ovanför marken (fast mindre än en m) då e det ju bara åt skotta ;)

[sstorm]
0

#3 ja de ska ju bli antingen 2 eller 3 på höjden. Så kanske 30cm ben? tror ni de skulle funka?

Zvintos
0

#5: För min del har det då funkat.
Jag har 30cm ben på 4-fackaren och det funkar.
Den står såpass bra till att det inte blir lika mycket snö där som resten av tomten.

pigelina
0

på mina burar jag bygger en sexfackare och en fyrfackre, har jag 60 cm ben.

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

[sstorm]
0

#6 okej :P för de blir liiite högt med 3 på höjden och 50cm ben. Men man får väl helt enkelt skotta om de blir så mkt snö.

emms
0

Jag har en tvåfackare. Den är 40cm ovanför marken :) Men 30-40cm kanske blir lagom?

Emma

[sstorm]
0

#9 ja, funderar på 40cm ben, tror de skulle bli ganska lagom ^^

Fatma
0

Här har vi på våra enkelburar 1m, dock har vi väldigt mycket snö och som sagt enkelburar. Men mot sommaren ska jag bygga 2 ev en 4 fackare och då kan ju inte benen vara 1 m, så då är det väl till att skotta varje dag.

Mvh Fatima

Medarbetare på Lejonkaniner.ifokus                                                        http://nastansjonskaniner.webs.com