som en grymtande gris
Min hane blev alldeles galen igår när han fick en tjejkompis bredvid sig. Han började låta som en grymtande gris och sprang upp och ner för hans lilla trappan hela tiden. Detta är väll normalt?
//Ellen
Ja, parningsljud. Algot gör det hela tiden.. När han ser kattem, mig, någon av kaninhonorna osv.. Knäppgök.
#1 Det gör Timmy när jag bär honom, hahaha! :D

Jo det ljudet har man hört några gånger=)

Okej! Tack då vet jag ;)
//Ellen

Kommer han kanske sluta att bete sig så när han är kastrerad?
//Ellen
förlåt att jag snor tråden lite, men vad betyder det när en hona grymtar sådär? min hona gör det ibland när jag kommer ut till henne på balkongen, hon bor själv så det kan ju inte vara för att hon blir exalterad över att träffa nån kanin av motsatt kön. är hon kanske bara glad att se mig? hon liksom buffar mig på foten och grymtar kul

putt
//Ellen
#5: Det kan sluta, men det finns ingen garanti för det.
#6: Låter hon alltid så, eller har det börjat nu när solen börjat komma fram mera?
En del kan nämligen låta så när dem blir glada.
Jag hade tidigare en hane som skuttade fram och knorrade så fort någon (vare sig människa eller djur) kom fram till hans bur eller Hage.
Men vanligtvis brukar det vara ett parningsljud, så din hona kan helt enkelt vara brunstig.
ja hon har börjar göra det mer nu på sistone faktist. hoppas att hon bara är glad för att våren snart kommer