Kanin iFokus

Kanin

Etikett: allmänt
Läst 266 ggr
Muumintrollan
0

Punzie har fått nytt hus...

Ville bara berätta att jag idag snickrat ihop ett nytt hus till Punzie. Det är inte världens vackraste men ändå….fniss. Ska fota det sen så ni får se mina "mästerverk"…haha.

Jag tyckte hennes gamla hus var för litet att "ligga på" och för "ohygieniskt" - för hon hade smutsat ner taket så….yäk!!

Vad snickrar man då av när man inget har??? Jo då hittar man en gammal tavla som är gjord i spånskiva!!! Den sågar man till och mäter så det blir lagom mycket fel….haha. Sen spikar man ihop det ordentligt och ser till så att ingen spik sticker fram nånstans.

Jag blev inte alls lika nöjd som Punzie…fniss. Hon hoppade upp o ner på det direkt innan jag ens fått in det i buren. Sen gjorde jag ordning buren och ställde in huset. Skoj tror jag hon tycker för nu har hon ett rejält stort krypin att gömma sig i som dessutom är kolmörkt. Och så pass stort hustak att både hon o matskålen ligger där nu…hehe.

Tyckte först att hon kanske fick för lite plats för huset tar upp massor av buren….men egentligen så blev det ju större….för hon har ju över o under våning….Och dessutom är hon ute ur buren rätt så ofta på dagarna. Kanske inte långa stunder men istället många…..

Frida-L
0

Vad roligt för Punzie med ett nytt hus :D

Matilda_91
0

Jag tyckte också att Gizmos bur blev förliten när vi ställde in hennes hus men som sagt, dom har ju både över och undervåning :)

Muumintrollan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Punzie på hustaket…verkligen låghus….hehe

Muumintrollan
0

Här kan Punzie krypa in….rätt så långt in….fast det inte ser så ut…

Muumintrollan
0

Punzie hittar ett trångt krypin där hon kan riva papper….skoj!!!…eller inte…hehe

Muumintrollan
0

Varför sitta kvar o vara med på bild när man kan göra ett megaskutt…

Noa-Nisse
0

nämen vad fiint! det blev ju jätte bra! ja nu får hon verkligen plats så det kan ju hon inte klaga på! ;) hehehe..

Medarbetare på Hundar.ifokus

Muumintrollan
0

Riiiiva papper var det ja,,,,,

Clariiz
0

hehe så fint det blev! :)

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

KajsaM
0

Snyggt jobbat! ;)

Frida-L
0

Vad fint det blev!

Clariiz
0

:)

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

twinnie
0

Är det inte farligt med tidningspapper?
Trycksvarta eller vad de heter ..

Clariiz
0

sedan några år tillbaka är det gift fritt :)

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

Jojsan
0

hehe söta Punzie! :P

Clariiz
0

Punzie är jätte fin

Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com