Hur stora inneburar har ni?
Skulle vara lite intressant att veta hur stora burar ni har till era kaniner :)
Mått:
Ras på kanin:
antal kaniner:
Motion: hur mycket kaninen är ute lös
/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
Rest in peace Valkyrie!
Ca mått: 120x55x59.
Ras: Hermelinkanin
Antal: 2
Motion: Ena kaninen har vi nu för tiden i en Hage i sovrummet som är ca 3x2 meter. Men eftersom kaninerna tycker så mycket om varandra brukar han få vara i buren under nätterna.
Den andra kaninen vill knappt vara utanför buren även om den är öppen. Och motionerar hon så brukar hon hålla sig i närheten av buren. Max 2 meter från buren.
Så fort det blir sommar ska jag börja ta ut dom lite igen och sätta upp nån tillfällig Hage utomhus. Då brukar även honan motionera lite mer :) Har egentligen funderat lite på att omplacera henne just för att hon inte får tillräcklig med Motion inomhus och verkar trivas bättre utomhus. Och jag kan tyvärr inte ge henne det där jag bor nu. Men vi får se om jag kan hitta nån annan lösning på det.
Mått: 100x50x50cm
Ras på kanin: Dvärgvädur
Antal kaniner: 1
Motion: Lös varje dag från morgon till kväll i hela balkongen.

2st 120*50*60
1 rex
springer lös i uterummet 4*6meter + att hon får springa lösa på gården när jag är hemma öppnar bara dörren.
Har burarna enbart när jag ej är hemma och för att de inte ska komma massa hö överallt. Och för att hon ska ha någonstans och uträtta sina behov på så klart.

#1 Går de inte ihop längre?
"You can not change the world by adopting an animal,
but you can change the world for that animal"
Mått: 150x70x50
Ras: Lejonblandingar
Antal: 2 st
Motion: Cirka 1-6 timmar beroende på när jag är hemma.
Mått: 120x60x60
Ras på kanin:lejonkanin
antal kaniner: 1+ 7ungar
Motion: hon får vara ute i mitt rum dygnet runt. dock vill hon ej vara utan för buren (:
Mått: 100x50x50
Ras på kanin: Dvärgvädur
antal kaniner: 1
Motion: Får komma ut 2/tim veckan för bara Motion ungefär.
Sen orka ja inte skriva dom andra x) men det är typ samma sak för dom :P
#4 Inte när hon brunstar. Och eftersom hon inte är rumsren funkar det inte lika bra att ha henne lös i hagen där han får vara.
Men jag känner mig så elak när jag särar på dom.
Min bur är tyvärr för låg, men det var den enda höjden som fanns i djuraffären och vi hade inte tid att vänta, men han är ute mycket så jag ser inte det som ett stort problem. Mangos bur är 140*70*47. Han är av rasen rex, så den är som sagt lite för låg. Han har fri tillgång till hela övervåningen ungefär 7 timmar om dagen, men han är inte ute och skuttar hela tiden utan ligger även i buren då. Sen brukar jag försöka hoppa lite med honom, det gör jag några gånger i veckan i ungefär 1/2-1 timme, men han är inte så duktig än :-)
Mått: 120x80x60
Ras på kanin: Olika dvärgraser + en lite större harkorsning
antal kaniner: 1 per bur, dock bor det 2 hermeliner tillsammans i en.
Motion: Ett par gånger i veckan i sele utomhus, förutom det blir det en del lösspringning på golvet. :)
//Emma
Hartassens Kaniner - uppfödning av hartypade hoppkaniner
Mått: Fyrkant kompostgaller (mått?)
Ras på kanin: Dvärgharekorsning (under 1 kg)
Motion: Lösgående då jag är hemma.
Not your mom, not your milk.
Har 3st,
Mått: 150x75x63
Ras på kanin: Lejonhuvad/lejonhuvad dvv
Motion: Ute ett par timmar per dag (delar tid med brorsan så det blir inte så jättemycket nu, blir mer till sommarn då han flyttar ut i stallet)
Mått: 100x50x50
Ras på kanin: Lejonhuvad/lejonhuvad dvv
Antal: 1 kanin
Motion: Samma som innan. :) Kommer bli betydligt mer vid sommaren då dom kan vara ute med som sagt ;D
Emma
Detta gäller för båda mina 2 kaniner som bor i separata burar.
Mått: 120x60x50
Ras på kanin: Den ena dvärgvädur, andra dvvkorsning
antal kaniner: 1/bur
Motion: Flera timmar per dag beroende på hur mycket jag är hemma.
En hane(rex) går i källaren lös men har en bur för natten och när han vill dagtid som är ca 120x60
En hona(rexbl.) är i förråd i gallerbur ca 120x60 till våren då hon ska flytta ut i hundgården efter sin kull
En hona(lejonhuvad) är i förråd i gallerbur ca 110x55 då hon är van det sen förra ägaren ska förhoppningsvis ut i flocken hon med till våren
Just nu: mamma(dvv) med 4 ungar i ladan i gallerbur ca 135x60
Just nu: mamma(lejonbl.) med 4 ungar i gallerbur i ladan ca 120x60
Men annars är de eg. utekaniner i stor hundgård ca 6x4m
och 2 hanar i egna stora markburar med hus i, ca 2x3m styck
Mått: 120x60x50
Ras på kanin: hoppkorsning
antal kaniner: 1
Motion: varierar
Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |

Jag har en dvärgkanin/hermelin i en dubbel bur. Har satt ihop två mindre, den minsta är typ 46x60 eller nåt. Men Fille är nästan ALLTID ute. Så fort jag är hemma :P
#15 du är medveten om att din bur inte är godkänd?
Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |

det är två ihopsatta den andra e större. Jag bara gissar på burmåtten :P Den är faktist väldigt stor sammanlagt, han har gott om plats oh han e likväl ute typ alltid

#7 Trist. *Peppar peppar* men mina frassar fungerar faktiskt ihop hela tiden trots att bara han är kastrerad.
Men eftersom hon inte rumsren heller så kanske hon skulle trivas bättre som utekanin.
"You can not change the world by adopting an animal,
but you can change the world for that animal"