Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninungar-och-avel
Läst 426 ggr
Emelie
0

Vad göra med honan?

Hej, det är så att jag har en nyinköpt hona som är strax över ett år gammal som inte haft ungar tidigare. Hon blev parad hos uppfödaren någon månad innan hon kom till mig, men visade sig gå tom.

Nu är hon parad på nytt, men är lite osäker på om hon är tom eller inte. Har inte sett några dräktighetstecken, men hon är ju dock ny och jag vet inte vad just HON visar för tecken heller.

Nu undrar jag vad jag borde göra om hon inte är dräktig denna gång? Ska jag försöka på nytt eller börjar det bli försent? Jag kan tillägga att hon är väldigt stor.

Tror ni det kan gå bra om jag bantar henne + motionerar henne, och efter det parar? Hon är nu ca 2 veckor över ett år, så jättemycket är det ju inte.

Ja, vad bör jag göra?

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

pigelina
0

Tycker inte det är försent, är det L'amour? hon är ju lika gammal som Tequila, skulle iallafall para om Tequila om hon går tom nu, men hon har iförsej riktiga muskler mm. men inte försent enligt mej:)

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

Emelie
0

Ja, det är L'amour! :)

Nej, det borde vara okej ett halvår och framåt, men jag tänker just på att hon är så stor som hon är. Det kanske är för mycket fettvävnad inuti henne ..

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

pigelina
0

#2 jag har ju inte sätt henne, men en gång till kan du iallafall para om,:) vänta tills du vet att hon aldeles säkert är superbrunstig:P

// Hanna

Emelie
0

#3 Ja, jag får göra det. Det är så svårt att veta när man inte känner henne bara ;D

pigelina
0

#44 kolla på könet asså så som man könsbestämmer om hon har lite lila:P då är hon brunstig:)

// Hanna

Emelie
0

#5 Tack! ;) Det ska bli. Hon har dock börjat tugga halm till "småpartiklar", så mycket möjligt att hon ska börja boa :)