Kanin iFokus

Kanin

Etikett: kaninungar-och-avel
Läst 1307 ggr
[Hejkungen]
0

Teman på namnsättning åt kullen?

Hur döper ni era kaninungar? Efter a, b & c kull och så vidare? Eller olika teman? Jag tänkte döpa mina kullar, som kommer från Kiara & Kovu till namn från antingen Astrid Lindgren filmer eller Disneyfilmer. Så den här kullen som kommer tänkte jag skulle bli Alla Barnen i Bullerbyn.

Låter det som en bra idee?

pigelina
0

Jag tycker det låter bra!:)

jag döper oxå efter teman min förra kull var astrid lindgren-kullen och hade namn från olika huvudpresoner i hennes olika böker.

Mio min mio, Ronja rövardotter, Karlsson på taket, Emil i lönneberga

Jag gillar långa namn:P

årets kullar ska ha twilighttema, sweet-tema och ett jag inte bestämm ennu:P

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

[Hejkungen]
0

Okej :)

[sstorm]
0

Jag döper efter a,b,c. Många lite större uppfödare väljer det eftersom det blir enklare att hålla reda på vilken kanin som är vilken ;)

pigelina
0

Om man vill hålla reda på dom kan man göra som mej oxå(a)

http://pigelinas.weebly.com/tidigare-kullar.html ådnar efter år och längst ner första kullen så iår komme rdet stå:

2010

"inte kommit på namn"

Sweet-kullen

Twilight-kullen

inte så komplicerat iallafall jag förstår det(a)
twilight kullen föds först iår

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

Jonaflax
0

Har inte haft så många kullar än, men i fjol hade de blomnamn på svenska och engelska, som lite skulle spegla färgen på kaninungarna.

Julies två ungar som jag har nu kommer nog att få heta Maskros och Tussilago (hennes enda unge ifjol hette Gullviva).

Kiwis svartvita kull ska få lite speltema tänkte jag.
Yatzy, Mikado, Domino, Schack, Pussel etc… Ska försöka bestämma mig för 6 namn om alla överlever.

Gwens kull är jag lite bekymrad över, men om de klarar sig kan de ev få danstema. Tango, Twist, Flamenco, Samba… eller nåt.

**Besök mina kaniner på hemsidan och i bloggen. **

Zvintos
0

Mina har alltid speciella teman.
Hittills har jag använt kryddnamn, rosnamn, blandat och fornnordiska namn.
Jag har såpass få kullar att det då blir lättare att välja dem teman man känner för, än att döpa efter bokstäver.

Hur man väljer är helt individuellt egentligen. =)