Min kanin har snuva
Hej min kanin har snuva.på nästan alla sajter så står det att det ska komma gult snor ur näsan.Fast på min kanin kommer det ut vit snor typ som vatten.
Vet ni vad detta är?
Vet ni hur man kan bota det?
Vet ni om det är faligt?
Svara gärna

Ge henne ljummen té.
#1 Kan man det? :o
är det inte vatten då efter hon druckigt? eller ser du när det kommer?
Det är farligt för kaniner att ha snor om dom blir täppna, eftersom kaniner andas från näsan, jag skulle ringa till veterinär för att se vad man ska göra åt det.
fast någon annan kaske vet?
// Hanna
www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner
Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

Jag har redan ringt dom och dom sa att man skulle ge henne c-vitaminer.
ok, jag har inte haft kanin med snuva så jag vet inget mer…
vad för c-vitaminer tex?
// Hanna
www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner
Medarbetare på lejonkaniner.ifokus
Genomskinligt snor kan bero på att kaninen har det dammigt i buren (dammigt hö t.ex.) eller sitter i drag.

Hon är inne i ett garage!!!!!!
#7: För det första; varför massa utropstecken?
För det andra; jag gav bara förslag vad det kan bero på.
Min kanin fick det när hon var liten, gick till vetrinären och fick någon antibiotika. Samtidigt så flyttade vi buren lite, hon stod i köket men efter att jag lagt mig på golvet så kände jag att det drog lite kallt från balkongdörren och hon satt ofta precis utanför den. Var väl mysigt. Så vi tätade dörren och bytte hö.
Så även inne i det bli drag, svårt att känna när man går in med kläder och rör sig, så ett tips? kan vara att sätta dig i höjd med buren och känna. Är inte säkert att det beror på något sådant heller.
Min kanin blev bättre men vi vet inte riktigt vad orsaken var, det viktiga var att hon mådde bra igen.
Testa att blöta ett finger och hålla brevid buren för att se om det är drag. :)
Emma

Tack för tipsen #9 och #10 Det ska jag testa