Hjälp med slö hane
Vad är det med Fox, han sitter slö i sin bajslåda och vill ej röra sig, han var som vanligt imorse. Det enda vi ändrat är att han fick grenar av björk igår, kan det var dem, han har gnagt lite bark av dem… inga giftiga kvistar är kvar utan bara stammen..
Vad gör jag?

Om det är p.g.a björken så kan dem väll få ont i magen, han kankse är extra känslig.
//Ellen
Har han bajsat något?
Jag skulle göra rent i buren för att kunna hålla koll på ifall han bajsat eller ej.
Sen försöka se till så han rör sig och få i honom paraffinolja eller liknande.
Han går lös i källaren på dagarna och har inte bajsat så mycket idag nej. Gjorde rent buren imorse men har ju halm oxo så lite svårt att se men ska prova Jag har gett olja blandat med maltpasta som ska lösa bl a hårbollar och hjälpa vid förstoppning! Så får jag hoppas och se, gör hövatten just nu också..
Han har hö och vatten både i flaska o skål i buren men ligger bara, är helt olik sig

Han kan ha fått ont av björken.Men ta bort björken och ta hö vatten och pellets så kommer det ut i avföring

Vad skönt att han mår bra 
vad tråkigt det där med ungarna..:(
//Ellen
#6 Ja, men så är det ju, har de ingen päls blir det svårt att klara värmen, detta var ju ändå oplanerade ungar och jag får nog fullt upp att sälja de 8 jag har nu. Honan Sofi mår bra iaf och det är huvudsaken, samt Fox förstås! 
Skönt att de gick över :-)
Han klarade sig och mår nu bra igen! Tack alla för