Klet som luktar vid privata omreådet (???)
Lagom bra rubrik -_-
Min förra kanin Willy fick ett illaluktande vitaktikgt klet mellan benen, precis vid penis ungefär där i vecken. Varav vi åkte till veterinären. Detta var i slutet av hans dagar, då han gick på mediciner och grejer så lite luddigt minne på vad so var mot vilket….
Men till frågan.
Min willbur snart 1år gammal har fått liknande fast inte lika illa. Det luktar surt&ganska starkt. Någon som vet Vad det kan orsakas av?
Tvättar honom dagligren med koksaltlösning/kolerxidin (den milda int spriten) och smnörjer med mild salva.
Men vill verkligen veta vad det är som orsakar det -_- Är det vanligt? Bör jag ta honom till veterinären och raka/klippa ner håret där så det luftas?
Någon som har liknande problem? vad gjorde nui? blev ni av med det?
Mvh// Andrea&Willbur
Det är absolut inget du behöver tvätta bort. Bara körtlar med sekret som kaniner använder sig av när de "rider" andra kaniner för att visa dominans :)
Är sällan här så kontakt finns på http://tussilagons.blogg.se/ :)
jaha, för på min förra då så fick vi raka och tvätta, mn då var det ju ganska illa….antagligen pga hälsotillståndet just då.
Men då är dte ingen fara helt enkelt? Då slutar jag tvätta bort det :) Blitr väl bara irriterat i slutändan…
Tack :)
Skulle du vilja tvätta ditt eget kön med klorhexidin? :S
#3Aldrig prövat, men vetten sa tt det var okej eftersom det var så milt då just det klorhexidinet är till för sådana områden. På flaskan står det att man inte skall använda det på senor, hjärnan eller hjärhinnan, shca…där tvättar man ju sig sällan…
Har inte visat tecken på irritation ilafall….men som 1 sa aå brehövs det inte så inge mer klohexidin i vilket fall :)