Kanin iFokus

Kanin

Etikett: beteende-hälsa-och-skötsel
Läst 1581 ggr
totten
0

Hur ofta byter ni vatten ute nu på vintern?

Jag byter 2-3 ggr per dag nu när det är så här kallt.

Oftast dricker han när jag kommer med vatten.

Zvintos
0

Mina får minst 2 gånger om dagen.
De med flaska dricker på en gång, medans de med skål inte verkar särskilt törstiga.

Emelie
0

2-3 gånger per dag byter jag med. Det är det mest ultimata för mig och mina kaniner.

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

totten
0

Och samma som jag då. Jag har skål nu för att flaskorna bara fryser och han kan ju kanske slicka i sig lite ur skålen hoppas jag….

Parla
0

Morgon + kväll, ev. mitt på dagen beroende på om vattnet frusit.

Emelie
0

#3 Ja, jag kör också på skålar nu när det är så kallt. Skål är ju inga problem när man ändå byter så ofta.

Det som är jobbigt är bara all spån som fryser fast i skålen ;)

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

Jetaime
0

Iaf två gånger om dagen bytar jag.

flikkan77
0

Har skålar till mina kaniner och jag byter 2-6 gånger om dagen. Det beror lite på hur kallt det är. Igår fick de vatten på morgon och på kvällen men så hade det inte frusit däremellan heller.

"You just have to belive…"

Pandy
0

Iaf två gåner per dag eftersom ingen är hemma på dagarna så det går inte att få till att de får oftare:/

riiffen
0

2-3 gånger om dagen, en gång på morgonen och en på kvällen, och när jag kommer hem från skolan så brukar jag knacka hål på isen eller byta vatten helt, beroende på hur fruset det är.

medarbetare på allergier.ifokus .

[BonnieL]
0

2-3 gånger om dagen minst.

Fatma
0

Skulle säga 2-4 ggr per dag. Men minst 2 ggr.

Mvh Fatima

Medarbetare på Lejonkaniner.ifokus                                                        http://nastansjonskaniner.webs.com

love96
0

jag heller inte vatten till dom utan dom får snö. om inte det är kallt tar vi in dom i snikarbodan och då får dom vatten. (dom giller mer snö : )

Salish
0

2 ggr per dag

Baralisah
0

2gånger om dagen.

Hälsningar Lisa - medarbetare på Jättekanin iFokus

jessicaho
0

3 gånger om dan o dom har vattenskålar oxå

hugoochip
0

2 ggr om dagen:)

Valkyrie
0

2 -4 gånger under vinterns kalla tid då det fryser väldigt lätt. men nu när det har blivit lite varmare byter jag 1-2 gånger :)

/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
       Rest in peace Valkyrie!

[vildablid]
0

Hm, men kan man verkligen ge kaninen snö istället för vatten?

Tänker spontant på alla föroreningar som snö kan innehålla..

MajaL
0

2-3 gånger per dag.

#18 Nej det kan man inte. Enligt lag ska de ha tillgång till vatten. =)

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

Beautybus
0

När jag hade utekaniner för några år sen hittade jag nån slags rörisolering, typ ett rör av skumplast, som gick att trä över vattenflaskan. Vattnet i flaskan höll sig isfritt längre :) Mitt problem var snarare att själva "munstycket" till flaskan frös..

Kiyona
0

jag byter minst två grr om dagen. Har isolerat vattenflaskorna och det fuinkar men det fryser ju fortfarande till is! har 4 flaskor som jag byter mellan under dagen loppm så vattnet är rumstempererat.

Snöfall - Caught between what happened and what could never be

Gilla Snöfalls Djuringar på facebook!.

**Snöfalls Lejonhuvade Dvärgvädurar har upphört förtillfället men återkommer efter att alla studier är klara och körkort är fixat! **

**Mvh//Andrea **