hjälp med kön BILDER
Det var inte så lätt som man trodde det där med könen trots att jag jämfört med bilder på nätet
Skulle ni vilja hjälpa mig med könen.
Har försökt fota små sprattlande busungar, ursäkta smutsen på vissa av dom vi hade fullt sjå med att fota , vi borstade rumpan efter istället;)
De är 5 STYCKEN 4 veckor gamla!
Vad tror ni?
NUMMER ETT
1an och 4an ser ut som tjejjer.
Resten var svåra att se. Prova att bilden mer framifrån! :)
#4 lättare sagt än gjort hehe

1,4,5 hona? 2,3 hane? Man ser inte riktigt tydligt
Helt klart en tjej
Den första är helt klart en tjej
och fyran
och sist nummer FEM igen
har läst artikeln "könsbestämning" nu med och ska ge mig in på en ny rond när de får kvällsmat..*skratt*
2,3,5 hanar o 1,4 honor är vad jag ser!
ni verkar rätt eniga=)
fler förslag?
tips? är att trycka mer på varje unge, så att alla "snoppar" (honor har ju också en snoppliknande sak…) åker ut. Då är det lättare att svara och dessutom vara säker.
Tryck precis ovanför könsöppningen :)
Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.
http://www.freewebs.com/binajismarsvin
Ni kanske vill se de små det handlar om=)
Alla till salu, teddyblandraser
awwwwww… kolla mina nu då, jag har 4 till oxo och fler ligger gömda ngnstans! (tråden glädjechock)

Ja på den sista bilden ser det också ut som en hane! Tror som #16
1,4 honor och 2,3,5 hanar - trorjag
(samma som #16?)
ja ja läste den nu…vilken spänning;)
Detta är en liten hoppsankull , pappan skulle kastreras, och han är teddy. Hans gener verkar vara dominanta;)
min favorit
verkar vara 3 hanar och 2 honor, fler förslag eller är alla eniga?:D

Ojsan har du kaniner också? Trodde det var katter för helsa slanten hos dig. Lycka till med de små!
Ett tips? när det gäller kön på så små kaninungar är att "hålen" på hanar brukar vara rundare och på honor något avlånga. Inte ofta snoppen tittar ut vid tryck på så små nämligen.
"You can not change the world by adopting an animal,
but you can change the world for that animal"
#25 jo jag har ju det..Jag är djurmänniska…har hundar också;) Och vi lever som en enda stor lycklig familj:D