Kanin iFokus

Kanin

Etikett: bur-och-aktivering
Läst 433 ggr
Ida-M
0

4-fack, vad blir priset ungefär?

Ni som byggt en 4-fackare någon gång kanske har någon aning om vad materialet ungefär kostade? Vad bygger man mest i för material? Sen undrar jag också om 2000:- är dyrt för en begagnad..?

Sashhi
0

Jag betalade 1700 kr för en omålad och byggd på beställning av mig. Fast det var en trefackare. 2000 kr låter varken billigt eller dyrt, utan någonstans mittemellan.

Not your mom, not your milk.

Ida-M
0

#1 Tack för svaret, men den jag ev. funderar på att köpa är målad. Jag känner att det är lite dyrt, men med tanke på material och så är det kanske inte så dyrt..

Varje fack är 110 cm långt och 85 cm brett. Men sen kan man också ta bort mellanväggarna och då blir facken 220 cm långa. Och det blir då 2 fack istället. På bilderna jag sett ser den också ut att vara i väldigt bra skick :)

Zvintos
0

Är det en riktigt fräsch, dvs ingenting alls behöver fixas så tycker jag att 2000kr inte är helt orimligt.

Men sen tycker jag att det även beror på hur gammal buren är och vad den kostade att bygga.

Den jag byggde gick på ca 2000kr och då är den 240cm x 75cm x 120cm (+30cm ben).

Ida-M
0

Vad tror ni om att ha den inne isåfall, brukar uteburarna "lukta" mer än inneburarna?

[BellaO]
0

Min begagnade gick på 2000-2500 (fick den i julklapp så vet exakt), det enda jag behöver göra är väl att städa då den är väldigt smutsig och sätta in sitthyllor, den var i väldigt bra skick. Om den är i bra skick och man inte behöver göra så mkt så är 200 helt ok pris. Om du ska köpa ny beror det på vilka du anlitar, priset brukar gå mellan 2000-4000kr :]