Svårt att betsämma mej(a)
En på min mormors jobb, vars sin dotter tröttnat på kaninen dom har. Mamman till dottern tycker synd om kaninen och viste att jag hade kaniner så hon fråga min mormor om hon kunde fråga mej om jag kunde ta den.
Nu vet jag ingenting om den ennu, jag får med utebur och kanske andra saker. Det är en lite störe kanin(fast beror ju på vad olika människor tycker) Min mormor trodde hon mena en 2-3kg kanin. Antagligen blandras.
jag hade ju igentligen tänkt köpa en hoppkanin eller en BJ.
Men igentligen så kan ju vilken som hälls kanin bli hoppkanin, och jag vet ju inget om kaninen ur den ser ut mm ennu:)
BJn ska jag endå skaffa om något år har jag planerat. Men jag vet inte riktigt vad jag ska betsämma mej för:/
1. Jag tar kaninen låter den ha kvar sin bur. använder alla fack jag ska bygga ivår till dom lejonhuvade(_kan då ha mer avelskaniner)
_Köper BJn senare när jag har plats
2. tar kaninen och köper en BJ detta eller nästa år(mindre fack till lejonen)
3. tar inte kaninen köper en BJ detta eller nästa år, fast har då fortfarande mindre fack till lejonen:/
**ja det värkar ju inte som jag har så mycket att välja på och det värkar ju inte så svårt, me det är det(a)
**behöver lite hjälp om vad NI skulle göra!:)
// Hanna
www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner
Medarbetare på lejonkaniner.ifokus
Tycker du ska följa ditt hjärta, även om det inte alltid är så lätt. 

Håller med bonnie. Om du känner att " åh , jag vet inte om jag orkar" så kanske du inte borde ta den om du känner att det blir jobbigt. Eller så kanske du kan hjälpa de att omplacera den? :)
/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
Rest in peace Valkyrie!
Håller med ovanstående. Följ ditt hjärta :)
Du skulle ju kunna agera som omplaceringshem åt kaninen annars :)

Håller med, gör det som känns bäst för dig. 
Hälsningar Lisa - medarbetare på Jättekanin iFokus
Gör som du känner blir bäst för dig :)
Du kan ju alltid åka och titta på kaninen innan och se hur den se ut, ta reda på åldern, temperamentet osv och känner du att du vill ha den, då tycker jag du ska ta den.
BJn tycker jag du ska köpa när du känner att du har plats, tid, ork och viljan till det, och såklart hittat en fin kaninunge, oavsett om du har den andra kaninen eller inte.
Jag skulle självklart orka med den, dt blir ju ingen skilnad på att ha 5 eller 6 kaniner.
Sen så när jag prata med min mamma så sa hon att jag fick tänka igenom det noga.
För jag har ju vart inne på att köpa massa olika kaninsorter.
Men det med omplaceringshem värka rätt bra. Fast är det någon som skulle kunna tänka sej en vuxen blandraskanin?
// Hanna
nu har jag fått veta att det är en dvärgvädurs hona på 2 år i mars. hon är madagascar(tycker ifl dt ser ut så på bilderna hon mmsa till mej)
Nu ska jag bara ta ett svårt beslut om jag ska ha henne eller inte(a)
// Hanna
Okej, tycker du ska ha henne om du känner att du har tid och plats. Om du ångrar dig sen kan du ju omplacera henne i värsta fall.
#9 plats har jag ju eftersom jag får buren med:P
tid har jag oxå, även om just hon blir en oplanerad så har jag ju 2 kaniner som ska bo här till innan årets slut endå, så tid till en till har jag inte svårt med:P
// Hanna
Här är den.
// Hanna

har du tagit hem den? :D
/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
Rest in peace Valkyrie!
Ta henne och testa, funkar det inte kan du ju omplacera henne..
Jag omplacerar en del vuxna kaniner och det är inte lika lätt som ungar natulrigtvis. Men det är en då endel som söker äldre kaniner tex till sällskap osv.
#12 ne, fick bilden mmsad till mej:)
får lova att lägga ut den:P
#13 jo ska bara försöka övertala min mamma att det är bra att köpa vixna kaniner oxå(a) hon vill häldre att jag köper ungar, fast vet inte varför
// Hanna
Ja nu ska jag och mamma åka och kolla på kaninen, jag ska ha med transportbur och släpkära fiall jag vill ha den:)
// Hanna
#15: Kul, lycka till!