Kanin iFokus

Kanin

Etikett: köpes-säljes-transport
Läst 3454 ggr
MiiM
0

Vår Mumi söker nytt hem.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag söker då ett nytt seriöst hem till Mumi. Eventuellt byte mot en riktig kel kanin som tycker om att sitta i knäet och bli klappad.

Hon otroligt personlig och passar inte till mindre barn.
(Det är ledsamt behöva lägga ut denna annons,
men vi gör det för barnas och vårat bästa. Hon är inte Aggressiv men "smakar" gärna på en och bufflar och ingen som man kan sitta och kela med i knäet för hon vill inte sitta still.)

Född: 2009-05-02/04.
Kön: Hona
Färg: Vit med Röda ögon.(Albino.)

Hon skulle trivas bäst där det händer mer saker och där hon kan bli mer aktiverad.
Troligt skulle hon passa hos en som är ung och villig att pröva henne för hoppning.
Hon passar bäst för 13 år och uppåt dock då med föräldrars tillstånd.
Hon alltså ingen kelis utan mer fart och äventyrlig men ändå underbar.
Hon skulle passa bra i stall på höst/vintrarna och vara utomhus på vår/sommaren. 
Eller stor utomhus bur som är året runt bonde.

Eller om det någon som kan ge henne eget rum att få vara i fritt utan några faror som bland annat el sladdar osv.
Men då även ha bur till henne där inne som hon kan hoppa in själv i när hon vill och på kvällar samt när ni går i väg.
Hon får med sig massor av pellets.(Vi köpt en säck som är på 25 kilo och det är mycket kvar av den.)
Bur ingår inte anser den inte är allt för vacker.

Är du seriös och vet vad som krävs att sköta om en kanin på bästa sätt hör av dig.

Pris: 100 kan diskuteras till rätt hem dock minimum är 60kr då med fodret/pellets om det inte så vi kan byta kanin.

//M

Rafflan
0

Om ni ska byta tänk då att försöka få en lite äldre kanin då unge kaniner ofta har mycket sping i benen och inte gillar att sitta still å mysa ;)

MiiM
0

#1:  

Tack för tipset. Dock har jag haft många kaniner i mitt liv men

tyvärr fått oturen nog få kaniner som inte "passar" in så svårt förklara så det inte låter helt idiotiskt, men det svårt att hitta en kanin som  är familjekanin/kel kanin som gillar livet i en storfamilj för jag haft såna med förut men det var många år sedan sen dess har jag aldrig lyckats hitta en sådan kanin.

Då jag aldrig haft problem med kaninungar dom är mer lätt anpassade att få dom passa in mer i ens hem så säga men denna dam var och är speciell redan som liten tyvärr, hon anpassar sig inte direkt och så här det är inte roligt man vill ju att barna med kan få vara med och klappa samt pyssla om men denna dam hon är mer äventyrlig och ska hellre springa racer runt och jaga katterna.

Vill åter hitta den där kaninen en sådan som jag haft förr då i sättet den var lugn redan som kaninunge den accepterade händerna på en gång visst den vill med springa racer om det var så den var inte lat eller något men den acceptera att om jag satt mig med den för gose stunder så acceptera den det och tog bara mot ompysslingen för sedan kunde den busa runt.

Men som det verkar så går det inte få tag på samt jag kanske var "dum" nog att ta en hona vad vet jag.. men förut har inte det heller varit något som spelat roll men vad vet jag. 

Oj nu vart det långt…

//M

Zvintos
0

#2: Åjo, nog finns det sådana kaniner som älskar att ligga bredvid/vara i famnen och kela.
Har flera stycken här hemma. ^^
Samtliga är dvärgvädurar eller korsning med dvärgvädur i.

Ett tips? är att leta efter just en dvärgvädur.
Och säger som Rafflan att en vuxen är att föredra om man är ute efter ett visst temperament.
En vuxen vet man vad man får, så att säga, och kan ofta se på en gång om denne kommer passa eller ej. =)

MiiM
0

#3: Tackar för du svarar.

Ja det kan finnas dock verkar det vara allt mer sälltsynd.

Du har då turen att få ha såna underbara mysisar till kaniner.

Bilden oerhört söt påminner mig om min första vit blåögda kanin men som dock var helt knäpp.

Och jag kan hålla med Dvv ska vara "ultimata" kelisar men jag har då haft otur med just denna ras.

Ja det kan jag hålla med om att om man köper en äldre/vuxen så vet man mer vad man får, men man får då inte riktigt samma chansen till bonda så säga och att få den från början vara van med ljudet och allt som är i en ganska stor barnfamilj i lägenhet. (Dock är det självklart den får även lugn och ro samt har då en stor bur samt får vara ute och skutta fritt om dagarna hos oss.)

//M

zezagena
0

Kn inte ta emot Mumi. Har dock en vädurtös som kanske skulle passa er. Ger ej bort henne dock utan till salu isåfall

Hon är 3 mån, Kommer fram när man lockar och är snäll o go, kelar gärna. Är både ute o innevan (bor ute), o barnvan (min yngsta en 5 åring som gärna hjälper med kaninskötseln)

Skulle tro att hon blir ca 1.7 kg som vuxen. Hör av dej om du intress/vill ha mera info/ varf jag ev säljer o foton.

Lycka till med Mumi!

Bor Sthlm/Tyresö

MiiM
0

#5: Hej!

Tack för ditt svar. Synd du inte kunde ta mot Mumi.

Men eran Vädur var otroligt söt så men jag kan inte köpa kanin förens Mumi hittat ett nytt hem. Och jag kan inte ta mig vart som hälst varken jag eller min man har bil samt vi bor i Västmanland.(Såg nu jag glömde skriva i det.)

Men du får gärna ändå och berätta mer om eran tös om det nu går att skicka privat mess eller i min gästbok är ganska ny på detta.

//M

MiiM
0

Skäms Glömde skriva med att vi bor i Västmanland.Skrattande

//M

Rafflan
0

Om ni får Mumi såld kanske detta vore nåt?

http://www.zoonen.com/annonzparken/annonz.asp?oid=2483344

MiiM
0

#8 :  Tack för tipset. Dock var hon inte barn van och redan då 4 år kan bli för stor omställning.

//M

MiiM
0

Puttar upp tråden. Vill gärna hon ska få hitta sitt hem.

//M

lomsen
0
Nalles
0

Söt :),

men har redan 3 st kaniner :/,

varav 1 väntar ungar :P  

och skulle inte vilja byta ut någon av dom ;P

för dom är helt underbara och keliga :)

Haztparken
0

Jag kan inte se nånstans vad för ras hon är, eller är det bara jag som letat dåligt?

MiiM
0

#12: OkGlad

#13: Oj! Nej då, men hur kunde jag glömma detSkäms

Hon är blandras med Lejonhuvad kanin. Föräldrarna är det men så andra linjer bakom vad jag kan förstå. En blandis och hon är inte liten direkt.

//M

MiiM
0

En bild till på MumiSkrattande

//M

zezagena
0

puttar för söta hoppMumi

MiiM
0

En Ny bild…

Verkligen ingen?Förvånad

//M

zezagena
0

Hur går det med lilla Mumi, har ni bestämt behålla henne..?

zez

MiiM
0

#18 Hej! Nej Mumi söker fortfarande nytt hem… Dock verkar det snarare vara omöjligt.

//M

MiiM
0

*Ingen? Verkligen ingen??*Rynkar på näsan

//M

Zessan
0

lagt ut på;

blocket

djurhem ifokus

djurannonser ifokus

???

och andra annonssidor, ju fler hemsidor du lägger ut på, desto större chans:)

Lycka till!

MiiM
0

#21:  

Svaret är ja.

Jag har även lagt ut på Eniro, kanin-net och så två andra till förutom dom du skrev…

Det börjar kännas hopplöst…Rynkar på näsan

//M

Zessan
0

mer info om henne? mer bilder, kanske kan fixa en lite fotostudio el. nåt av ett bord o lakan? sen e det bara att fota, se till att det är bra ljus oxå:)

Många bra bilder, mer info, jag vet inte, men det kanske inte är så många som kan uppnå alla krav, viss ska hon hamna på ett bra ställe, men jag tror kanske inte så många kan uppfylla alla krav;)

Sen kanske lite info om släkt, ja o lite annat, kanske vad som kommer med, vad som garanera (typ inga defekter el. liknande).

Det var lite tips? så det blir ännu bättre, även fast det redan kanske är bra, se till att göra folk intresserade på olika sätt!

Lycka till!!!

Tappa inte hoppet!:D

Rafflan
0

Det är nog många som vill ha en till kanin men inte alltid man har tid, plats och råd, och ofta är det föräldrar som säger nej ;)

MiiM
0

Mycket bra tips? men så är det också ett men här för mig då jag inte har kamera längre och så mycket information kan jag då inte direkt ge då hon är en blandras kanin och det var från en privatperson som fick en oväntad kull…

Dessutom visar det sig hon inte alls är en kelis utan en dam som vet vad hon vill och det är att få vara mycket lös och då få vara i fred.

Alltså hon kommer då hon anser att hon vill och då är det kort stund för klappas är inte direkt kul tycker hon det för tråkigt.

Så nu börjar det bli kallt där ute och hon har inte tränats för att bli ute kanin då vi inte har dom möjligheterna.

Så kanske någon som har ett stall som inte är allt för kallt eller en bod med stor bur?

Där hon bara kan få vara och bara få leva livet ut som en kanin inte som en kelis direkt.

Om någon kanske tar ann henne och kastrerar henne vem vet kanske hon blir mer kelig då?

Börjar tappa lite hopp trotts allt hon är inte liten dam utan hon blivit bra stor ganska mycket stor dessutom.

Men du har bra mycket bra tips? verkligen.Tack.

(Samt jag tilläger att jag kommer nog ge upp om ide`n ens att försöka hitta den ultimata kelis kaninen för det varit alldeles för mycket mot alltså för mycket otur för vår del vi orkar nog inte med att åter igen få vara med om denna otur som varit. Då det inte bara varit en kanin utan fler av dom vi haft.)

//M

Rafflan
0

#25 vad händer om ni inte får henne såld?

MiiM
0

#24 Ja så är det nog allt.

#26  Ja det är just det som måste tas och funderas på noga.

Det är mitt ansvar och det jag själv som tagit mig ann henne. Alltså då är det också mitt ansvar att göra allt jag kan i första hand se om det finns hem, men om det inte är så då får man ta nya ställningar till det.

//M

MiiM
0

Puttar…*Det ser dystert ut…*

//M

MiiM
0

Putt…

//M

MiiM
0

Verkligen ingen som har erfarenhet och vill ge henne en chans??Rynkar på näsan

//M

MiiM
0

Ingen?? @>--

Hon skänkes till rätt hem/person.

//M

sotlynx
0

Bor tyvärr i Skåne. Annars hade jag kunnat hjälpa dig.

MiiM
0

#32: *Vad synd verkligen.*

//M

MiiM
0

Ingen som vill ha en fin kanin som stall "maskot"?

//M

Fralice
0

Kan tyvärr inte ha en till kanin men undrar vad du gör dem fina glitter bilderna i t.ex den första bilden ? :D

MiiM
0

#35 Hej! Jag är med i Photobucket (klicka på ordet.)

Där kan jag ladda in mina bilder och sedan ändra dom.

//M

MiiM
0

Mumi finns fortfarande och söker ganska omgående nytt hem

dock till endast seriösa så jag söker dig som är erfarenhet och har ett varmt stall att ge henne. Eller ett annat bra lösning på boende. Dock på grund av oseriösa så är jag tvungen att ta bort att hon skänks bort till rätt person. Beklagar men jag är oerhört noga med vart hon hamnar hon är ett liv trots allt och förtjänar bra hem.

//M

MiiM
0

Hon är kvar… *Hoppas på att någon kan ta i mot henne.*

//M

Yadakaninungen
0

Hej! Har kanske ett tips? om vart Mumi kan flytta :) Det finns ett ställe nere vid Hökensås (skaraborg) som tar imot de flesta sorters djur som dom sen fixar hem till, Mörkhults Djurgård heter det.

Min kompis hämtade en hona där, det är inte direkt något lyxställe utan en mysiggård en bit uppe i skogen men djuren får mat, värme och kärlek där. Sök på google på "Mörkhults djurgård" och mejla vettja, kanske ska hon upp mot er ngn gång?

Om du inte kan köra Mumi dit hon ska flytta på finns ju alltid Djurtransport iFokus , där privatpersoner som pendlar ofta kan ta med djur som passagerare. På det sättet har jag fått hem alla mina kaniner!

Här kommer en bild på omplaceringshonan Luna som min kompis hämtade på Mörkhult :)

Hoppas verkligen det löser sig!

Mvh Felicia

MiiM
0

#39 Tack tack för ditt svar och tips? jag ska ha detta i åtanke.

Dock verkar det som att Mumi troligt vis ska få ett hem.!

*Hoppas på att allt ska gå nu!*

//M

MajaL
0

#0 Jag har en dvärgvädurshona som älskar mys i knän och att bli klappad och gosad med. PMa om ni är intresserade. =)

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

MiiM
0

@>------

//M

MiiM
0

@>------ Ny Bild på Mumi--->

//M

MiiM
0

@>------ En till Ny Bild på Mumi--->

//M

MiiM
0

@>------

//M

MiiM
0

@>------

//M

MiiM
0

@>------ Söker fortfarande Seriöst nytt hem.

(I detta eviga sökande har tagit ut på sin tid.

Vi gjort allt vi kan och tiden börjar bli knapp så ett till "rop" ut och hoppas på svar.)

//M

twinkime
0

Hejsan hon verkar vara en pigg och söt liten tjej som har mycket energi, om hon kan transporteras till stockholm. har jag en kompis som tar imot omplacerings kaniner ?

Härliga hälsningar// Felicia

http://twinkimesstars.weebly.com/index.html

MiiM
0

Hej!

Ja hon vacker och allt men också speciell och bestämd dam.Glad

Jag kan tyvärr inte hjälpa med transporter det är det med som

blir oftast ett trassel.

Men dom som verkligen vill och kan ta mot henne kan söka transporthjälp Här på Ifokus: Djurtransport

//M

twinkime
0

jag hoppas verkligen ni hittar ett nytt hem till henne, har tyvär inte möjlighet att åka o hämta henne. :)

Härliga hälsningar// Felicia

http://twinkimesstars.weebly.com/index.html

Qepta
0

Åh, Mumi är så fin, kan tyvär inte ha fler kaniner nu, men vi ska för hoppningsvis flytta snart och då kan jag ta henne om hon finns kvar!

// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se

MiiM
0

Hej alla!

Vi har ärligt försökt oerhört länge nu över ett halvår nästan att hitta det perfekta hemmet dock har vi inte funnit det tyvärr. Läget blivit allt mer och vi fick vårt barn nu inte allt för länge sedan utan hon kom tidigare och det var 12/1.

Så tiden är mer knapp nu med alla fem underbara barn och det är en del som ska göras.

Så i dag tog jag det tunga beslutet och har nu bokat tid hos veterinären så ni kan nu låsa tråden och jag tacksam om jag kan få förståelse mer en hat jag tar trots allt mitt ansvar.

(Kaninen är trotts allt svår att omplaceras då hon inte alls är kel eller villig att få händer i sin bur mm.

Hon ska inte behöva få flytta runt eller annat utan detta är nog det snällaste väg man kan gå.)

Jag vet att man aldrig ska säga aldrig dock som det känns nu så kommer det nog inte in någon ny kanin i vårat liv på oerhört många år.

Och som det känns nu efter all våran otur med valet av kanin på senaste så. Jag är dock tacksam för alla dessa år jag haft kanin och vem vet jag kanske kommer återuppta kaninägarskapet någon gång i livet igen men som det känns är det avlägsen tid långt borta.

Tack alla för allt.

//M

Inlägget är låst för nya kommentarer