Era kaniner, sele & koppel?
Tjenixen! Måste fråga en fråga som handlar om när jag motionernar mina kaniner i sele & koppel. Det verkar som att samtliga av mina kaniner, inte kopplar att mina ben tillhör MIG när vi är ute och går. Det verkar som att de tror att mina ben är ännu en av alla saker man stöter på när man är ute och springer, och inte kopplar det till att det är jag.
Hur är det när ni är ute och går med era kaniner? Kopplar de era ben med er, eller reagerar de som mina kaniner? Skulle vara kul att höra hur era kaniner fungerar inom detta.
Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.
Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!
Mina kaniner springer självmant någon meter framför mig. Går det riktigt fort brukar jag springa jämte kaninen.

Jag brukar nu ha henne lös men annars springer hon framför mig men ibland stannar hon ju och kollar runt och full fart framåt igen :)
/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
Rest in peace Valkyrie!
#1 & 2 Jag menar mer om din kanin är medveten om att dina ben tillhör dig, och inte bara är en "sten" eller liknande föremål? :P
Alltså om kaninen kopplar ihop dina ben med DIG. Förstår ni hur jag menar? :)
Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!
Mina bryr sig inte om något annat än snön. De älskar snö! Alf springer snabbt och gräver, Sven gräver en massa och rejsar i snön Suffi trippar på snön (hon är bara i rasthage för jag vågar inte ha sele på henne pga att hon är dräktig) Tosca är så brunstig så hon rör sig knabbt, rör hon sig så drar hon som en hund i kopplet. Hon är riktigt stark! Jag har faktiskt fått kämpa emot för att hon inte ska dra iväg. Nu bara hon brunstrullar när man klappar henne. Hon är såå söt när hon brunstrullar!
Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/
#4 Haha, alltså frågan var om era kaniner fattar att era ben tillhör er?
Inte hur de är när de motioneras.
Jag tror att min kanin fattar att mina ben hör till mig. Hon brukar sitta i mitt knä och gosa ofta! :)

Hon vet att jag är jag ;)
/ Johanna medarbetare på dvärgkaniner.ifokus
Rest in peace Valkyrie!