Kanin iFokus

Kanin

Etikett: beteende-hälsa-och-skötsel
Läst 1749 ggr
dirdib
0

Bra veterinär i Malmö-Lund-Eslöv?

Hej!

Jag undrar om ni känner en bra veterinär i Malmö-Lund-Eslöv som vet mycket om kaniner och skulle kunna kastera min hane. Jag har funderat på att skaffa en kanin till - då kaniner är flockdjur. men vågar inte riktigt med kastering. därför jag frågar om ni känner någon vet som är värd att rekomendera om vi skulle bestämma oss för sällskap till Pepparaka (han är ungefär 3-4 år gammal).

Tack

Salladshataren
0

Nej, kaniner är inte flockdjur…

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

[BonnieL]
0

Precis som #1 säger är kaniner inte flockdjur, de är dock kolonidjur.

dirdib
0

#1 och 2 jag såg namnet flockdjur på en del hemsidor dvs att kaniner trivs mycket bättre när det finns två

Salladshataren
0

Då har de hemsidorna dålig information.

dirdib
2

och sen är min fråga om veteriär i södra skåne, inte om ett ord :D

jag känner ingen här som är bra på kaniner i fall jag skulle behöva

dirdib
0

#4 förklara gärna både flockdjur och kolonidjur om du tycker så

Salladshataren
0

Flockdjur är djur som gärna lever tätt tillsammans, som marsvin. Vilket du borde veta eftersom du har haft själv marsvin en gång i tiden.

Kolonidjur är djur som lever på stora ytor, tillsammans med andra kaniner. Men inte tätt på som marsvinen.

Bara för att man kastrerar en kanin, så ska man inte tro heller att kaninen kommer gå ihop med en annan kanin. Det har mycket med individerna att göra.

dirdib
0

#7 självklart måste det inte alltid fungera men det är värd att prova. finns inget bättre än två kaniner som lever mycket nära varandra. och säg inte att de inte lever tätt som marsvinen då jag har sett och hört mycket som har med två kaniner att göra.

och skriv inte ot i min inlägg längre.

Salladshataren
0

Du frågar och jag svarar. Dessutom påpekade jag ett fel i ditt inlägg. Men visst, jag ska inte skriva i din tråd, tänker inte lägga ner energi och tid på dig mer. Och du vet varför…

dirdib
0

Har du svarat med namn på en bra veterinär i malmö-lund-eslöv? det kan jag inte se

Salladshataren
0

#10 Nej, det har jag inte. Om du inte visste det, så finns det en funktion, som gör att man kan söka efter inlägg på sajten. Eller varför inte söka på eniro? Där kan man ibland få upp betyg på djursjukhus/djurkliniker. Man kan också googla på det, finns säkert en massa inlägg och sånt om det.

Du ska inte heller skriva om att jag ska sluta skriva OT, när du väl gör det själv (göra reklam för din affär i andras trådar, som inte är svar på deras fråga)! Kasta inte sten i glashus, har du hört talas om det ordspråket?

dirdib
1

#11 eniro eller andra hemsidor är inte så bra som att fråga andra kaninägare tyvärr är det så :D

jag gillar inte dig och ska inte prata med med dig, vill du bråka så gör du det med dig själv :D

Salladshataren
0

#12 Jag gillar inte dig heller för det du har gjort mot djuren!

[BonnieL]
0

Låser tråden på TS begäran.

Inlägget är låst för nya kommentarer