Kaniner till salu!
Det är med sorg i hjärtat jag skriver de här raderna.
Jag har tre stycken underbara kaniner som jag måste ge bort eftersom jag har alldeles för lite tid, de är en mamma med vå av hennes ungar. Alla tre är honor och sist jag var hos veterinären sa de att dem mådde väldigt bra fysiskt.
De har ingen stamtavla eftersom båda föräldrar är köpta i djuraffär.
Priset kan diskuteras och jag befinner mig i lund.
Antonia:
Födelsedag: ca 20/2 , fyller 5år.
Teckning: svart
Övrigt: Antonia är väldigt skygg, var aggresiv för ett par år sedan men det har lugnat sig lite grann Och är aldrig aggresiv när man har henne i famnen. Hon är väldigt kärleksfull mot sina två döttrar Molly och Chippen. Och hon älskar att springa på ängar eller bara ligga och sola sig på sommaren. Antonia hade en kull före Molly och Chippens kull, men den dog efter ett dygn av att hon inte matade dem. båda kullarna bestod utav tre ungar, den andra kullen blev två flickor och en pojke, Molly, Chippen och Keso. Keso har flyttat hemifrån ^.^
Molly:
Födelsedag: Natten till den 16/5, fyller 3år.
Teckning: Brun med lite svart och vitt i underpälsen.
Övrigt: Molly älskar att vara ute, gräva i snö och sand är kul men att mysa med mamma solen tycker hon bäst om. Tyvärr är Molly väldigt rädd för koppel efter en hemsk upplevelse hon hade som liten. Men med trygg ägare tror jag hon kan komma över det.
Chippen:
Födelsedag: Natten till den 16/5, fyller 3år.
**
Teckning: grå/vitspräcklig.
Övrigt: Chippens favoritsyssla är att gräva, hon verkligen älskar det. Chippen är nog den tamaste och lugnaste av alla tre, riktigt mysig och springer inte iväg lika mycket när man tänkt ta upp henne. För ungefär två år sedan fick chippen något konstigt.. virus tror jag att det kunnat vara. Hon tappade i alla fall pälsen precis runt nosen där morrhåren sitter, vi tog henne till veterinären men de kunde inte hitta något fel på henne. efter några veckor växte pälsen ut igen men dock inte morrhåren, så lilla Chippen är morrhårslös men verkar inte lida av det.
Jag skulle gärna vela att alla tre kommer till samma hem eftersom de är vana vid varandra som flock, jag vet inte hur de kommer överens med andra honkaniner då de bara träffat varandra.
meddela mig om det är något du undrar så ska jag försöka besvara era frågor.
Stora kramar till alla! Mvh Veronika!
**
Bilder är alltid ett + ^^ :)
#1 Jag ska fixa bilder ^^ i helgen lovar jag att det ska finnas bilder uppe ^^