Kanin iFokus

Kanin

Etikett: kaninungar-och-avel
Läst 1159 ggr
LinaIsabell
0

Förändrat beteende hos hane efter parning?

Jag har två kompisar som vill para sina kaniner. De är båda samma storlek, samma ras och i rätt ålder, så inga problem där.

Ägaren till hanen vill innan PARNING veta ifall detta kan leda till förändrat beteende hos hanen. Har någon av er märkt förändring hos era hanars beteende efter PARNING, så som juckning eller dylikt?

Tilläggas bör är att hanen bor ensam så förändrat beteende hos kaniner som hålls ihop spelar ingen roll.

Personligen tror jag inte detta skulle ställa till problem alls, men eftersom ägaren vill veta så frågar jag här.

Tack på förhand!

Zvintos
0

Har inte märkt någon skillnad på mina hanar.
De hanar som försökt jucka på en efter PARNING, har ofta gjort det även innan.

[BonnieL]
0

Inte märkt någon skillnad jag heller.

thexclub
0

Vet en kanin som blev väldigt förändrad efter sin första (och sista) PARNING, började skvätta, jucka och ja, väldigt hanig helt enkelt.

the vanity, it becomes insanity

LinaIsabell
0

#3 Men tror du att det är stor chans att det händer? Hur många kaninhanar har du träffat på som inte blivit så?

Jetaime
0

En av mina hanar blev lite mer hanig efter han fått para sig, men det gick över sen igen…

[BellaO]
0

Jag har inte parat själv, men varit med och hanen ändrades inte ett dugg, lika godsig och mysig:]?

thexclub
0

#4Det är nog mer vanligt att hanen inte ändrar beteende alls. Har bara hört om några få kaniner som blivit annorlunda efter PARNING, och det har gått över för alla utom just en. :)

the vanity, it becomes insanity