Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninungar-och-avel
Läst 515 ggr
Yadakaninungen
0

Ett mysterium..

Jag hittade fyra små korvar inne hos min ena kaninhona idag, hon har sedan tidigare fyra 4.veckor gamla kaninungar. Hon har bara träffat hanen en gång, parningsdatum 23 november. Hur kan det komma sig att hon får en kull till? Hon har inte träffat hanen någon mer gäng än den 23 november.. Förvånad Helt mysko ju! Kan det vara så att hanens sperma befruktade honan en månad senare? Ett annat alternative vore ju att någon har släppt in hanen till henne utan att jag vetat om det.

Någon som har kunskap om detta?

hugoochip
0

Vad konstigt?Förvånad

Putt..

[BonnieL]
0

Du är säker på att hanen inte har kommit in till honan, eller som du säger, att någon släppt ihop dem?

Yadakaninungen
0

#1 Jo det är verkligen ett mysterium.. "/

#2 Jo men hanen är inte jätte duktig på att hoppa, och boxväggarna är 160 cm höga och emellan honan och hanens box är det en tom box, så då borde han väl inte orkat över en gång till ? Dom är ju utekaniner men vi bor ute i skogen så chansen att det vart någon där kanske inte är så jätte stor. Läste att det kan ta upp till 2 veckor efter parningsdatum innan honan blir befruktad. Undrar om det kan vara sant. Det finns ju inte så många alternativ lixom :o