Kanin iFokus

Kanin

Etikettkullplanering
Läst 755 ggr
Linnet
0

Snart dax att para igen

I slutet av januari ska jag para ett par av mina kaninhonor, känns som att det inte alls är länge sen sista kullen, som kom i augusti.

Det kommer att bli lejonhuvad dvärgvädur och vanlig dvärgvädur, har inte riktigt bestämt vilka jag ska para och med vilken hane.

[BellaO]
0

vad kul! :)?

[BonnieL]
0

Skoj, tiden går så fort. ^^

[aammE]
0

Så kul! Är faktiskt sugen på att ta en kanintjej av dig till sommaren men jag får se hur det blir med det. Min sambo är väl inte jättesugen på att ha fler. Oskyldig

Linnet
0

#3 Du får väl övertala honom, du har ju god tid på dig. Det kommer att bli många lurvtussar, men även vanlig dvv, har ju många dvv.lejon och en hona somev kan vara teddy. Kommer nog att bli en del wienertecknade också,  jag tycker att dom är så fina.

lomsen
0

Vad roligt, jag har också börjat para mina, de första igår…Skrattande

Linnet
0

Får bara hoppas dom är villiga, det brukar ju vara lite si och så med det så här tidigt på året.

[aammE]
0

#4 Ja, jag får ta till valpögonen. Flört

Togla
0

fattar inte varför folk ska para så många kaniner på en gång.. ta det lungt liksom , chilla ;)

MVH Elin

pigelina
0

Kul!:)
Det känns som tiden gått jätte fort

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

hugoochip
0

Vad kul med bebisar!<3

Parade min hona iförr går och det blev en lyckad PARNING,men jag lånade hem hanen för att vara på den säkra sidanTungan ute

Linnet
0

#8 Vet inte vem du syftar på, det är väl ingen som skrivit att dom ska para många kaniner på en gång. Själv brukar jag para två samtidigt för att ha två mammor om den ena inte skulle ta hand om ungarna eller den ena får jättemånga och den andra bara ett par stycken så kan man flytta över några till den som inte har så många ungar.

lomsen
0

#11 det var nog mig hon syftade på! Men jag har koll jag lovar!Glad

Linnet
0

#12 Ja det tror jag absolut att du har, ser för övrigt inga problem med att para många på en gång. Det blir nog babyboom här fram i april-maj, för i mars-april kommer jag att para många honor, för att ha leveransklara ungar under juni-juli då det är stor efterfrågan på kaninungar.

Togla
0

Nej det var linnet jag syftade på… Fattar inte riktigt , folket här avskyr människor som tar en enda kull på en kanin , för dom tycker att det redan finns massa kaniner som söker hem. Men när uppfödare tar typ 5 kullar gör det inget… så vadå , när en uppfödare tar ungar på alla sina kaniner , då finns det alltså inte några andra som redan söker hem ?

MVH Elin

Zvintos
0

#14: Nu gör du en väldigt generalisering genom att skriva "folket här".
Alla tycker definivit inte samma om den saken.

Sen tycker jag nog att denna diskussion hör hemma i en separat tråd.
Så vill du fortsätta diskutera detta, skapa hellre en ny tråd och ta det där.

Linnet
0

#14 Antar att du har varit inne på min hemsida och kollat, för här skrev jag ju bara att jag skulle para ett par kaniner. Eftersom jag föder upp kaniner och har mina kaniner till Avel, så vore det ju väldigt konstigt om jag inte parade dom. Förstår inte riktigt hur du tänker.

Vad menar du med att folk avskyr dom som tar en kull, Jag tycker att det är helt ok Att ta en kull på sin kanin bara för att man tycker att det är roligt, det var ju så jag började själv en gång. Men man måste ju ändå veta vad man gör och att man har möjlighet att sälja dom, Att ta en kull på hösten är helt fel, då får man antagligen ha kvar dom ungarna hela vintern.

Ja, jag hade 14 kullar förra sommaren, men jag har aldrig haft några problem med att få mina kaninungar sålda, tvärtom har jag ibland haft kölista för att jag inte har haft tillräckligt många kaninungar. Dom som köpt kanin av mig tipsar andra och en del kommer tillbaka för att köpa en till kanin. Jag tycker att det är mycket bättre att köpa av en privat uppfödare, där du vet vad du får, får träffa föräldrarna osv. än att köpa på djuraffär, där du oftast inte får veta nåt alls om kaninen.