Kanin iFokus

Kanin

Etikett: beteende-hälsa-och-skötsel
Läst 2778 ggr
Lotta_A
0

Kattsele till kanin

Jag undrar om någon här inne har katt och i så fall om någon har sele till sin katt??

Kan man använda en sån sele på sin kanin? Jag har nämligen för mig att någon sa till mig en gång att det är bättre att köpa en kattsele till sin kanin för dom ska tydligen vara bättre.
Dom är bättre för att själv stället där man sätter fast kopplet sitter vid huvudet.
I vanliga fall så sitter stället där man sätter fast kopplet mellan magen och huvudet..

Lotta_A
0

Hoppas alla förstod min förklaring för jag känner att jag knappt hängde med själv där :P

KajsaM
0

Ja, om man t.ex har en innekatt så kan man ha sele om man vill ta ut den :)

Min kompis syrra hade en typ. en holländare elr nå och då hade dom en kattsele för att kaninsele var för små :)

Kan man ha en "valpsele" till en Bj t.ex?

Lotta_A
0

#2: Okej. En tjockis kaninalltså :P Nemen vet du hur en kattsele ser ut? om den ser ut exakt som en kaninsele fast större kanske??

vad är en valpsele??

myriis
0

Jag köpte ett en gång. Vet inte om jag köpte ett för stort XD Men det satt iallafall alldeles för knäppt.. Den remmen som ska sitta vid maget/bröstet satt vid baktassarna. Roxy såg jättekul ut xD

Matilda_91
0

Jag har hört att man inte ska sätta fast kopplet vid huvudet på kaniner! Dom har mycket känsligare ryggrad eller vad det är…

KajsaM
0

#3 Hon var en stor kanin :D Ja den såg ut som en kaninsele :)

Men valpsele menar jag en sån som valpar eller små hundar har :)

#5 Nej, man ska inte ha som bara sitter fast runt huvudet =)

Lotta_A
0

Nej. Men jag menar inte koppel som bara sitter runt huvudet utan att själv spännet där man sätter fast kopplet, alltså remmen, sitter vid huvudet. På vanliga kaninselar sitter ju det spännet mellan huvudet och magen.

Lotta_A
0

#6: Okej.

Ja. en belgisk jätte är ju typ lika stor som en liten hundvalp så mja. Använder man valpsele till belgiska jättar? Någon med belgisk jätte som kan svara på det??

Matilda_91
0

Jag förstod att ni menade sele och inte inte halsband men har fortfarande hört att man inte ska sätta fast kopplet där fram på kaniner..

Tina-A
0

Matilda har rätt faktiskt Lotta. Man ska helst inte heller sätta fast kopplet mellan huvudet och ryggen, där den brukar sitta, utan helst ska man ta bort den och pilla fast den så nära ryggen som möjligt. Alltså vid "mag..ringen" eller vad det skulle kunna heta. Finns en bild under Kaninhoppning, del 1 tror jag. På artiklar!

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Clariiz
0

Katt och kaninkoppel är väldigt lika. På vissa är det bara storleken som skiljer! Det är klart det funkar! :D

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Myrra
0

#8 Hej Lotta_A!

Jag har ju en Belgisk jätte och jag var/blev tvungen att köpa en sele till hundar för att få en sele som funkar, alla andra är för små! Hi,hi!

Jag ska försöka hinna med att ta kort på honom med selen på sig idag, nu är det liiiite för mörkt ute, klockan är ju bara halv 5 på morgonen!

Måste ut nu och ge kaninerna mat och vatten,det har ju fryst i skålarna,har -19.6 utanför dörren! Burr!!

Sen är det dax att åka till  jobbet!

Go morron!

Lotta_A
0

#10: Jaha. Okej. Då var det alltså tvärtom vad jag trodde.

#12: Okej :) Jag vill hemskt gärna se bilder! Hoppas du hinner ta idag!

Myrra
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu Lotta_A!

Här kommer det lite bilder på Herman, tyvärr så syns väl inte selen sådär jättebra, han är ju lite rund (ops!) och har mycket päls dessutom! =)

Myrra
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En bild till!

Selen går in mellan frambenen som ett "v" och in under magen.

Lotta_A
0

Åh. Tack för bilderna :) Han här jättefin din herman. :) Lite rund och fluffig kanske, men det är så dom ska vara ;) hehe

Selen är verkligen stor, likaså herman!

Myrra
0

#16 Tack, tack!

Han har väl lagt på ett "vinter-lager" med lite extra fett på kroppen, kan ju behövas när det är så pass kallt nu också!

myriis
0

#10: Ja precis ;) På kaninhoppningstävlingar får du en tillsägelse om kopplet inte sitter fast vid "magringen" ;P

Matilda_91
0

En chiahuahua (hur stavas det?) sele verkar ju bra, det ser inte ut som om den drar så mycket vid halsen som vanliga på din bild noa_nisse :) Ska kika efter en sån i djuraffären sen ;)

Noa-Nisse
0

#19.. hahaha jaa just det såå stavas det!!  kom inte på det förut så jag bara chansade :P

Medarbetare på Hundar.ifokus

Matilda_91
0

Haha stavas det verkligen så? ;) Tycker det ser konsigt ut ;D

Noa-Nisse
0

#21.. asså jag vet inte men det ser definitivt bättre ut än chiwawa… haahahahahhaha :P

Medarbetare på Hundar.ifokus

Zvintos
0

Hm, då måste jag bege mig till djuraffären och kolla på en hund-/valpsele då till Järnsaxa. Räcka ut tungan

KajsaM
0

Ja gör det Ninni ;) Hehe